Ce este Mollie, startup-ul de plăţi care a devenit al treilea cel mai mare fintech din Europa: Proiectul cu origini olandeze este evaluat la 6,5 miliarde de dolari

Autor: Alex Ciutacu 22.06.2021

Startup-ul de plăţi Mollie a devenit unul dintre cele mai mari fintech-uri din Europa, în contextul în care compania era relativ necunoscută înainte de pandemia de Covid-19, potrivit CNBC.

Procesatorul de plăţi online lansat din Amsterdam a devenit „unicorn” în septembrie 2020, întrucât antreprenorul olandez Adriaan Mol a fondat compania încă din 2004.

Săptămâna aceasta, Mollie a anunţat că a atras o rundă de finanţare de 800 de milioane de dolari, în urma căreia startup-ul a fost evaluat la 6,5 miliarde de dolari. Astfel, Mollie a devenit al treilea cel mai mare unicorn fintech din Europa, conform datelor CB Insights

Fondatorul Mollie a explicat că această companie a început ca un business de mesagerie, însă a pivotat ulterior spre plăţi.

Shane Happach, actualul CEO al Mollie, a declarat că startup-ul a optat pentru o creştere organică timp de mai mulţi ani, înainte de a atrage în 2019 prima finanţare externă. Un an mai târziu, Mollie atrăgea o rundă de 100 de milioane de dolari, condusă de investitorul TCV.

„Încercăm să construim o companie de 100 de miliarde de dolari. Ştim că durează mult timp şi că va necesita capital”, a subliniat Happach.

Cea mai recentă rundă de finanţare a Mollie a fost condusă de o divzie a gigantului Blackstone, iar ceilalţi inestitori au fost EQT, General Atlantic, HMI Capital şi Alkeon Capital.

Săptămâna trecută, preşedintele francez Emmanuel Macron a spus că speră ca Europa să producă cel puţin 10 companii de 100 de miliarde de dolari până în 2030. Startup-urile europene au atras 45,9 miliarde de euro până acum în 2021, conform datelor Dealroom.

„Această rundă de finanţre scoate în evidenţă încrederea pe care o are Blackstone în Europa în ceea ce priveşte potenţialul de creştere”, au declarat reprezentanţii Blackstone.

În cazul Mollie, compania a anunţat că este deja profitabilă şi plănuieşte să utilizeze fondurile atrase pentru a se extinde la nivel internaţional, atât în Europa , cât şi în regiuni precum Asia şi America Latină. Startup-ul are 480 de angajaţi şi vrea să ajungă până la 780 în următoarele luni.