Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs, Ursus Breweries: După anul 2020, vorbim deja cu toţii de flexibilitate, de a învăţa să operăm cu scenarii multiple, iar planul B nu mai este o excepţie, este parte din regula jocului

Autor: Alexandra Matei 23.06.2021

Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs la Ursus Breweries, spune că principala lecţie pe care anul pandemic 2020 a oferit-o atât industriei berii sau HoReCa, cât şi celorlalte industrii, este aceea de a se adapta şi de a învăţa să opereze cu scenarii multiple.

„Realitatea este că modul în care pandemia a afectat sectorul HoReCa nu a rămas fără urmări pentru întreg sectorul berii. Ceea ce cred eu că nu ne-am aşteptat este ca modul în care au compensat celelalte canale de vânzare să facă posibil ca impactul financiar să nu fie atât de mare. Însă, toţi jucătorii, Ursus implicit, au avut de suferit de pe urma închiderii sectorului HoReCa. Cred că după anul 2020 vorbim deja cu toţii de flexibilitate, vorbim de a învăţa să operăm cu scenarii multiple, planul B nu mai este o excepţie, este parte din regula jocului şi cred că este ceea ce va trebui să definească de acum activitatea până când vom vedea şi acest hop depăşit”, a spus Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs la Ursus Breweries în cadrul Videoconferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie.

În ceea ce priveşte relaţia cu întreprinzătorii din HoReCa, despre care acesta spune că nu le-a fost indiferentă, s-au luat anumite măsuri pentru a evita pe cât posibil pierderile foarte mari.

În primul rând, la nivel de companie, s-au preluat stocurile aflate în piaţă, astfel încât să nu expire iar partenerii să nu aibă o pierdere.

O a doua măsură luată anul trecut a fost reajustarea contractelor şi aducerea targeturilor la nişte niveluri realiste.

O a treia iniţiativă pe care Ursus a luat-o, la nivel de industrie a berii, a fost să sprijine printr-o campanie iniţiativa celor din HoReCa de duce consumatorii înspre forme alternative de a comanda.

„Cred că am avut destul de mult succes pentru că, în cele din urmă, după ce s-au închis 20-30% dintre restaurante, totuşi, am observat că cei mai mulţi dintre partenerii din HoReCa au reuşit să rămână pe picioare”, a mai spus acesta.