PwC: Peste 50% dintre consumatori sunt preocupaţi de economisire, iar preferinţa pentru cumpărăturile online creşte într-un ritm mai accelerat decât în perioada de lockdown, în special pentru produsele alimentare. ” Companiile ar trebui să fie atente la modificări şi să se adapteze continuu”

Autor: Roxana Rosu 24.06.2021

Mai mult de jumătate dintre consumatori (54%) s-au concentrat pe economisire şi au fost mai atenţi la preţuri în ultimele nouă luni (56%), tendinţe care se menţin şi pentru următoarea perioadă, chiar dacă se vede o uşoară revenire a interesului pentru călătorii, potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse realizat de PwC în luna iunie.

Chiar dacă au demarat campaniile de vaccinare si economia dă semnale de revenire, oamenii au rămas la fel de preocupaţi de siguranţa financiară ca în octombrie anul trecut.

Global Consumer Insights Pulse a mai fost realizat în octombrie 2020 şi martie 2021.

”Dacă în ediţia anterioară a raportului, din martie anul acesta, remarcam o uşoară înviorare a interesului consumatorilor de a cheltui, acum vedem o tendinţă clară către economisire. Chiar dacă aceste obiceiuri vor persista, ne aşteptăm ca dispoziţia consumatorilor faţă de cheltuieli să se îmbunătăţească pe măsură ce economiile recuperează pierderile din timpul pandemiei. Există, de asemenea, o tendinţă de economisire şi în rândul generaţiilor mai tinere, chiar dacă nu au experimentat până acum crize financiare. Totuşi, constatăm de exemplu că mulţi dintre respondenţi (61%), în special din Europa şi SUA, s-au arătat dornici să cheltuiască mai mult pentru a lua masa în oraş”, a declarat Mihai Aniţa, Partener şi Lider al Serviciilor pentru Retail, PwC România.

Sondajul arată că structura cheltuielilor va rămâne aceeaşi în perioada următoare, mare parte mergând spre lucruri de bază, precum produsele alimentare şi bunurile de uz casnic.