Operaţiunea X în e-commerce: eMAG pregăteşte în culise „piaţa corporatiştilor“, un proiect cu peste 20.000 de produse agroalimentare, o alternativă online la supermarketuri. Retailerul a recrutat un director de la Metro pentru a se ocupa de acest proiect

Autor: Florentina Niţu 30.06.2021

Producători mici şi mari din industria alimentară vorbesc despre noul proiect al eMAG, dezvoltat discret de către cel mai mare retailer online, dar care prin amploarea lui, peste 20.000 de produse alimentare listate, a ajuns pe agenda zilnică a managerilor din industria alimentară.

Grupul eMAG, cel mai puternic retailer on­line din România şi unul dintre cei mai mari jucători din re­giune, cu venituri de 8,93 miliarde de lei în 2020, pregăteşte un proiect ca al­ter­nativă online la supermarketuri, spun mai mulţi manageri din industria alimentară pentru ZF. Practic, Dante In­ter­national (eMAG), companie deţi­nută de Naspers şi Iulian Stanciu, ar urma să dezvolte un depozit în care să adune peste 20.000 de produse ali­men­tare de la producători români, pe care să le livreze ulterior, în timp scurt, către clienţi, potrivit surselor ZF.

„Momentan proiectul este ţinut în cu­lise. Corporatiştii o să aibă o pia­ţă a lor, pentru că va fi o alterna­tivă la su­per­marketuri. Ciprian Tănăsescu a pre­luat acest proiect la eMAG“, spu­ne pen­tru ZF o sursă din producţia de mezeluri.

Ciprian Tănăsescu a fost recrutat de companie în luna mai, în funcţia de busi­ness unit manager al eMAG, ara­tă datele de pe reţeaua de so­cializare pentru mediul de afaceri LinkedIn. Anterior, el a ocupat timp de cinci ani şi jumătate funcţiile de şef de departament, respectiv head of fresh & ultrafresh products în cadrul retai­lerului Metro Cash & Carry Româ­nia. Tănăsescu a fost manager de achiziţii lapte în cadrul grupului fran­cez Danone şi manager de achi­ziţii legume şi fructe în cadrul gru­pu­lui francez Carrefour, arată sursa citată. 

„Obiectivul nostru este să le oferim clienţilor servicii noi, care să îi ajute să salveze timp şi bani. Aşa cum am anunţat, avem planuri ambiţioase de dezvoltare, atât pe plan local, cât şi internaţional, însă vom putea oferi mai multe detalii la finalul lunii iulie“, au răspuns reprezentanţii eMAG la solicitarea ZF. Ei nu au oferit mai mul­te detalii legate de acest nou proiect.

La începutul acestui an, eMAG a anun­ţat că investeşte peste 155 mil. euro în comuna Joiţa din judeţul Giurgiu, pentru construcţia unui hub lo­gistic de 130.000 mp, gândit pentru a găzdui circa 1.000 de companii care vând prin marketplace-ul companiei. eMAG mai are un depozit în aceeaşi lo­calitate. Noul proiect nu ar avea însă legătură cu cele dezvoltate deja, conform surselor ZF.