ZF Bankers 2021. Mădălina Teodorescu, Vicepreşedinte, First Bank: Cred că partea de economisire are o legatură modestă cu această componentă de digitalizare. Dă mai mult confort clientului să vadă în orice moment lichidităţile în cont sau modul în care evoluează dobânzile

Autor: Mircea Nica 06.07.2021

Economisirea are o legătură modestă cu această componentă de digitalizare prin fapătul că lichidităţile în cont sunt mereu vizibile, ceea ce întăreşte şi construieşte relaţia dintre bancă şi client, a spus Mădălina Teodorescu, vicepreşedinte First Bank, în cadrul ZF Bankers Summit 2021.

„Cred că partea de economisire are o legatură modestă cu această componentă de digitalizare. Dă mai mult confort clientului să vadă în orice moment lichidităţile în cont sau modul în care evoluează dobânzile. Această cale de acces, facilă întăreşte încrederea clientului. Cu siguranţă, disponibilitatea accesului la produse bancare prin canale care oferă simplitate, rapiditate clienţilor întăreşte şi construieşte relaţia dintre bancă şi client”, susţine Mădălina Teodorescu.

Ea a mai explicat că această criză a fost, de fapt, un context, care dacă îl privim în ansamblu, a venit cu o componentă pozitivă, din punctul de vedere al revoluţiei industrializării.

„Am traversat criza mai bine decât am început-o. Nu este neaparat o criză ci un context, care dacă îl privim în ansamblu a venit cu o componentă pozitivă. Suntem în a patra revoluţie a industrializării, acolo unde digitalizarea şi-a făcut loc de la jumătatea mileniului 3. Cred că acest context pandemic nu a făcut decât să ajute accelerarea digitalizării.”

Mădălina Teodorescu a mai detaliat faptul că pe un fond al unei revoluţii industriale, dominate de digitalizare, a venit un context pandemic care a accelerat trendul din două perspective.

„O dată din perspectiva clientului, prin modul de protecţie şi bancarizare şi în partea cealaltă este presiunea pe venituri, pe costuri, unde băncile au trebuit să îi facă faţă. Rezultatul acestor doi factori de influenţă a dus la schimbarea modelului de operare, atât la interacţiunea cu clientul, cât şi la nivel intern. Am văzut creşteri semnificative pe plăţi. Circa 41% din bănci, mă refer aici într-un context mai larg european, şi-au crescut limitele la plăţile contactless. Circa 21% au lansat plăţile contactless. Toate acestea au venit în sprijinul transformării băncilor”, a mai explicat Mădălina Teodorescu.

Ce a mai spus Mădălina Teodorescu, vicepreşedinte First Bank:

- Am tras concluzia că un context pandemic a accelerat digitalizarea şi comportamentul clienţilor şi ne-a adus piaţa din România la un ecart de 1-2 ani de zile pe pieţele mature din Europa de Vest.

- Cel mai improtant factor este aplicaţia de internet banking. Clienţii persoane fizice au preponderent partea de aplicaţie de pe mobil în atenţie. Evident partea de sucursarsale scade în importanţă.