Deranjat de ratele mici ale dobânzilor şi o competiţie tot mai puternică din partea noilor jucători, gigantul JPMorgan Chase efectuează cea mai agresivă campanie de achiziţii din ultimii ani

Autor: Eduard Ivanovici 06.07.2021

JPMorgan Chase a realizat peste 30 de achiziţii în 2021, cea mai mare bancă din SUA în funcţie de active derulând astfel cea mai mare campanie de cumpărare din ultimii ani, scrie Financial Times.

Achiziţiile şi investiţiile în alte companii, în mare parte în grupuri mai mici, de la un manager online de bani din Marea Britanie la o bancă digitală din Brazilia, sunt un semn că şeful JPMorgan Jamie Dimon îşi îndreaptă atenţia asupra afacerilor ce pot continua procesele de extindere ale gigantului bancar.

Mai multe porţiuni ale businessului de bază al JPM au fost afectate de ratele mici ale dobânzilor şi de competiţia tot mai puternică pe care o reprezintă grupurile fintech şi creditorii nereglementaţi.

Dimon a dat de înţeles încă de anul trecut că banca va fi „mai agresivă în ceea ce priveşte achiziţiile”.

Celebrul bancher Jamie Dimon spune că JPMorgan a început să acumuleze tot mai mult cash întrucât inflaţia pare să dureze mai mult decât se preconizase iniţial. Cea mai mare bancă americană a stocat 500 mld. dolari în numerar

Instituţia bancară a obţinut 33 de acorduri în 2021, aproape cât a realizat în întreg anul 2020, conform datelor agregate de Refinitiv. Totuşi, preţurile tuturor afacerilor nu au fost publicate până acum.

În luna iunie au avut loc nouă achiziţii, două dintre ele fiind finalizate săptămâna trecută, notând aici cumpărarea OpenInvest, o platformă care le permite clienţilor să îşi creeze un portofoliu bazat pe standardele ESG, şi o participaţie minoritară la banca digitală braziliană C6.

Anterior, JPMorgan a achiziţionat Nutmeg, o platformă digitală de gestionare a averii din Regatul Unit, pentru 700 de milioane de dolari, şi a obţinut 10% din divizia de wealth management a China Merchant’s Bank pentru 410 milioane de dolari.