Analiză ZF: Pandemia a şters cu buretele 600 mil. euro din exporturile de haine ale României. Fabricile locale au trimis peste graniţă produse în valoare de doar 1,8 mld. euro

Autor: Cristina Roşca 07.07.2021

♦ România a fost încă dinainte de anii ’90 una dintre cele mai importante destinaţii de producţie de haine şi pantofi pentru marile branduri atât mass market, cât şi de lux ♦ În ultimii ani a pierdut însă teren, iar asta se vede în cifre, chiar dinainte de pandemia de COVID-19.

Haine „made in Romania“ în valoare de aproape 1,8 mld. euro au plecat anul trecut către toate colţurile lumii, arată o analiză ZF pe baza datelor Eurostat.

Exportul de îmbrăcă­minte a scăzut cu aproape 600 mil. euro faţă de anul de dinaintea pandemiei, adică procentual cu 25%.

Declinul a venit în contextul în care industria de modă a fost una dintre cele mai lovite de pandemia de COVID-19 care a dus la închiderea temporară a magazinelor offline din întreaga lume şi i-a făcut pe oameni să stea mai mult în casă şi să nu mai investească bani în haine şi pantofi.