Piaţa media va sări de pragul de 500 mil. euro în 2021, depăşind maximul istoric obţinut în 2008

Autor: Roxana Rosu 07.07.2021

Piaţa de media a suferit anul tre­cut, din cauza pandemiei, o con­tracţie de 3,8%, ajungând la valoarea de 462 milioane de euro. Totuşi, es­timările pentru 2021 sunt pozitive, după ce a doua jumă­tate a anu­lui trecut şi în­ceputul acestui an arată o reve­ni­re puternică, esti­mă­rile fiind că va­loa­rea pie­ţei va de­păşi pra­gul de ju­mătate de mi­liard de euro (514 mil. euro). Astfel, pia­ţa media va creşte cu 11% faţă de 2020, urmând a fi tot­oda­tă cu 7% mai mare ca în anul de dinain­tea pandemiei, potrivit rapor­tului anual Media Fact Book realizat de agenţia Initiative România.

Cele mai mari investiţii în media în 2021 vor merge către canalele TV (329 mil. euro) şi digital (125 mil. euro). Investiţiile în TV vor creşte cu 9%, pe când cele în mediul virtual vor urca cu 19%. Pe poziţiile ur­mă­toare se află radio şi OOH (outdoor), cu 26-27 milioane euro fiecare (în ur­care cu 8%, respectiv 12%), şi print, cu 6 milioane euro (la fel ca în 2020, când s-a redus la jumătate faţă de 2019).