ZF Bankers 2021. Elena Dincă, Account Manager, Mastercard: Potrivit unui studiu, 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul

Autor: Ramona Cornea 07.07.2021

Un studiu al Mastercard arată că 9 din 10 consumatori spun că au încredere în plata online cu cardul, afirmă Elena Dincă,  Account Manager în cadrul Mastercard.

”Potrivit unui studiu pe care l-am desfăşurat în luna aprilie 2021, unul privind biometria, am observat că 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul. În plus, 56% dintre respondenţi au răspuns că plata cu cardul este metoda de plată preferată în timpul cumpărăturilor online. Există un procent de 45% dintre clienţi care preferă plata cu numerar la livrare, însă acest comportament nu este generat de neîncredere în plata cu cardul, ci de dorinţa românilor de a verifica pachetele înainte de efectuarea plăţii. Este un comportament care se va schimba în viitor. În această perioadă au câştigat tot mai mult teren plăţile în mediul online, soluţiile de biometrie promovate de bănci, produsele de tip digital first. Este evident faptul că românii, consumatorii, adoptă foarte bine plăţile digitale, iar această pandemie a schimbat cumva ritmul şi stilul de viaţă al românilor”, a declarat Elena Dincă în cadrul videoconferinţei ZF Bankers Summit 2021.

Ce a mai declarat Elena Dincă în cadrul videoconferinţei:

·        Revenirea la normal nu va însemna revenirea la modelul din 2019, ci ne vom adapta cu toţii la acest nou standard creat de contextul pandemic. Acest nou standard merge spre digitalizare, spre plăţi online. Perioadele de restricţii instituite de stat au generat diverse modificări în comportamentul românilor.

·        Ştim cu toţii că în această perioadă din ce în ce mai mulţi comercianţi au recomandat plata cu cardul, ceea ce a dus la o creştere a plăţilor contactless. Dacă ne uităm la zona de plăţi online, în această perioadă a crescut foarte mult utilizarea platformelor de vânzăre de pe internet. Ca de fiecare dată, noi ne uităm la comportamentul consumatorilor.

·        Dacă ne uităm la plăţile online, în 2020 am văzut creşteri spectaculoase. Supermarketurile şi farmaciile au evoluat foarte bine în zona de contactless şi platformele de marketplace.

·        Cred că trebuie să existe un mix, iar digitalizarea plăţilor cu cardul este un punct foarte important în evoluţia acestei pieţe. Trebuie să ne ocupăm atât noi, partenerii noştri bancar şi statul să încercăm să educăm consumatorii şi să le oferim o infrastructură cât mai bună pentru a folosi aceaste instrumente de plată sigure.

·        În această perioadă de pandemie am văzut şi un efort din partea instituţiilor de a recomanda plăţile cu cardul.