ZF Bankers 2021. Dana Dima, Vicepreşedinte Retail, BCR: Tendinţa este de utilizare a mobile baking. Vedem peste 50-60% creşteri în zona digitală şi nu neaparat doar tranzacţionare, ci şi achiziţionare de produse

Autor: Mircea Nica 07.07.2021

În România şi Europa Centrală şi de Est (CEE), peste 95% din cei care folosesc internet banking ca şi platformă, de fapt folosesc mobile banking, a spus Dana Dima, vicepreşedinte retail BCR, în cadrul ZF Bankers Summit 2021.

„Tendinţa este de utilizare a mobile baking. Vedem peste 50-60% cresteri în zona digitală şi nu neaparat doar tranzacţionare, dar şi achiziţionare de produse. Avem servicii de creditare online 100%. Unii dintre ei poate au nevoie de un prim-pas să intre în agenţie pentru o întrebare, dar după prima sau a doua interacţiune cu consilierul viaţa lui ulterior se desfăşoară în digital”, susţine Dana Dima.

În acelaşi timp, vicepreşedintele BCR este de părere că Fondul de Garantare şii Casa de Pensii au fost aproape de bancă în 2020 printr-un ajutor privind digitalizarea anumitor procese.

„Fondul de Garantare, Casa de Pensii au fost aproape de noi în 2020 şi am reuşit să digitalizăm procese pe care altfel nu le-am fi digitalizat. Programul Prima Casă, noua versiune, nu a căzut. Mulţi dintre clienţi sunt la prima acasă, iar povestea aceastea rămâne la 30% din populaţie care aplică în continuare pentru acest program”, a mai spus Dana Dima.

Ce a mai spus Dana Dima, vicepreşedinte retail BCR

- Dacă tranzacţionarea creştere cu 30-40% şi accesabilitatea la un credit creşte. Creştem în pas cu economia şi noua generaţie.

- Avem mai mult de 30-40% din familii, care locuiesc în două camere, membri de familie fiind de 3-4 membri. Stând acasă, lucrând este evident că trebuie îmbunătăţit spaţiul locativ. Trebuie să credităm sănătos.

- Modelul de risc şi acceptare trebuie să fie în pas cu tendinţele pieţei. Disciplina şi educaţia financiară, gradul de îndatorare nu va genera povestea din 2008-2009.

-România are un potenţial de creştere fantastic. Dacă ne uităm la cehi şi slovaci, care au o populaţie nici prea mare, nici prea mică şi au ajuns la o maturitate unde nu mai pot creşte.

- Când privim România, trebuie să privim faptul că lucrăm de 20 şi ceva de ani în retail, că am pornit de la 0, cu o generaţie tânără venind din urmă, plătită bine de companii internaţionale de IT şi alte domenii şi că este normal să creştem calitatea vieţii în România.

- Procentul de avans pe care clienţii îl depun la momentul acordării creditului ipotecar, care dacă ne întoarcem în 2007-2008 erau acele credite punte care nu au fost inţelese corect, este de 20-25% şi un grad de îndatorare de maxim 40% ceea ce nu era cazul în 2008-2009. O creştere a acestor locuinţe poate fi absorbită prin reguli de risc, dobânzi fixe, credite în lei, ceea ce atunci nu exista.

- Există asigurările de şomaj care salvează oamenii aproape un an de zile, poate chiar mai mult, dacă au un credit pe care nu îl pot plati. Vorbim de o deschidere a unor produse mult mai complexe decât un credit ipotecar simplu. Dacă ne uităm la BCR rata de default este de 0,5%.

-Cred că o creditare cu dobândă fixă în lei salvează foarte mult, o asigurare de şomaj salvează foarte mult, să treci peste anumite hopuri. Cred că politica monetară în România a fost foarte serioasă şi bine construită.