ZF 15 minute cu un antreprenor. Ciprian Otea, Misavan Iaşi, o companie de curăţenie cu afaceri de 100 mil. lei: Avem peste 6.000 de clienţi care cumpără de la noi lunar. În total numărul lor ajunge la 9.000, însă restul au o frecvenţă mai redusă

Autor: Miruna Diaconu 08.07.2021

♦ Producătorul şi distribuitorul ieşean de bunuri de curăţenie şi îngrijirea locuinţei Misavan a depăşit anul trecut pragul de 100 mil. lei afaceri, în creştere cu aproape 30% faţă de 2019.

Ciprian Otea, proprietarul producătorului şi distribuitorului de bunuri de curăţenie şi îngrijirea locuinţei Misavan, spune că în portofoliul companiei sunt circa 6.000 de clienţi care cumpără lunar bunurile firmei ieşene. Totuşi, numărul total al clienţilor e mai mare, ajungând la 9.000 dacă sunt luaţi în calcul şi cei care cumpără cu o frecvenţă mai mică, adică o dată la şase luni sau la un an.

„Administrăm o flotă proprie de apro­xi­mativ 200 de maşini la nivel naţional, deci inevitabil am beneficiat de o creştere pe ori­zon­tală prin accesarea mai multor clienţi. Însă, am încercat, uitându-ne în ţară, să avem şi produse cât mai potrivite şi am realizat o di­versificare a portofoliului. Avem peste 6.000 de clienţi care cumpără de la noi lunar. Dacă ar fi să îi monitorizăm şi pe cei care cum­pără o dată pe parcusul a şase luni sau

12 luni sunt peste 9.000“, spune Ciprian Otea, proprietarul Misavan, în cadrul emis­iu­nii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în con­ti­nua­re?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Compania se adresează mai mult firmelor care vând sau folosesc ele însele astfel de pro­duse. Partenerii din comerţ sunt mai degrabă retailerii tradiţionali, prezenţa produselor Misavan în marile lanţuri de magazine fiind destul de mică. Colaborarea cu retailerii mici a reprezentat un avantaj în contextul pandemiei, având în vedere că partenerii instituţionali, adică cei din HoReCa, industrie sau office au fost nevoiţi anul trecut să îşi reducă considerabil activitatea.

„Clienţii instituţionali au avut probleme de activitate şi automat achiziţiile lor au scăzut dramatic. Pe de altă parte, decizia de a lucra cu jucătorii din comerţul tradiţional face parte din ADN-ul nostru, suntem o companie românească şi încercăm să ne adresăm tuturor firmelor care au conducere locală. Probabil că am reuşit să învăţăm mai mult lucrând cu clienţi mici“, explică Ciprian Otea.

Compania Misavan din Iaşi a depăşit anul trecut pragul de 100 mil. lei afaceri, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior, conform datelor Ministerului de Finanţe. Misavan numără circa 320 de angajaţi, din care 55 de află în zona de producţie.

Firma a fost înfiinţată în urmă cu mai bine de două decenii, iar la început activitatea se desfăşura doar în zona de distribuţie. În urmă cu zece ani a fost dezvoltată şi producţia proprie.

„Noi am fost la început o companie care făcea distribuţie în Nord-Estul României, având sediul în Iaşi. Acum aproape 12 ani, la debutul crizei anterioare, a trebuit să facem pentru prima dată o revizie a ceea ce suntem şi unde vrem să mergem. Ne-am gândit la acel moment să investim în bunuri care să fie ale noastre şi să interiorizăm procesele de producţie“.

În prezent, producătorul numără circa 1.500 de produse de curăţenie, menaj, precum şi bunuri de hârtie, ambalare, pentru clienţii casnici şi profesionali. De asemenea, companie are şi 12 spaţii de depozitare din ţară, însă Misavan mai deţine şi un centru logistic de unde se aprovizionează toate celelalte depozite. Din totalul de produse, circa 300-350 sunt detergenţi. Toate produsele din portofoliul Misavan sunt din producţia proprie. De-a lungul anilor, Ciprian Otea spune că a fost nevoit să refuze oferte din partea altor branduri pentru a opera distribuşia din simplul motiv că viziunile asupra businessului nu se potriveau.

Compania fondată în anul 2000 de antreprenorul Ciprian Otea, absolvent de Teologie, a distribuit iniţial produse de menaj către consumatorii care fac shopping în retail, scrie pe site-ul propriu. Apoi, cu echipa proprie de vânzări, cu flota proprie de distribuţie, compania a mers către alte segmente precum HoReCa, birouri, industrie sau sectorul medical, conform aceleiaşi surse. Astăzi, Misavan are acoperire naţională.