Românii cheltuie anual peste 2 miliarde de lei pe fast-food. Acest segment „mănâncă“ 20-25% din toată piaţa restaurantelor. Pe această piaţă lupta se dă între giganţii străini precum McDonald’s şi KFC, conceptele locale Spartan sau Mesopotamia şi şaormeriile de cartier
♦ Apetitul românilor pentru fast-food este confirmat de venirea sau revenirea pe plan local în ultimii ani a unor jucători internaţionali precum Taco Bell sau Burger King ♦ Pe această piaţă lupta se dă între giganţii străini precum McDonald’s şi KFC, conceptele locale Spartan sau Mesopotamia şi şaormeriile de cartier.
Românii au cheltuit anul trecut peste 2 mld. lei în localurile de tip fast-food, ceea ce înseamnă că unu din 4 sau 5 lei plătiţi în conturile restaurantelor a mers către şaorma, burgeri sau aripioare, arată o analiză a ZF pe baza datelor existente.
Piaţa restaurantelor a fost anul trecut una dintre cele mai lovite din economie atât în România, cât şi la nivel mondial. Localurile fizice au fost închise timp de mai multe luni, iar în restul timpului au funcţionat cu restricţii. În acest context, vânzările au scăzut la sub 10 mld. lei în 2020, de la aproape 14 mld. lei în anul anterior. Declinul la nivel pieţei totale a fost astfel de aproape 30%.
În cazul pieţei de fast-food însă, deşi au fost înregistrate scăderi de vânzări în pandemie, ritmul a fost mai lent, arată analiza ZF care porneşte de la rezultatele marilor companii din domeniu.