Campionatul European de Fotbal a avut un impact redus şi de moment asupra turismului local. Industria ar putea să-şi revină abia în 2024-2025, dar e nevoie de investiţii

Autor: Cristina Roşca 12.07.2021
♦ „Bucureştiul trebuie să îşi dezvolte infrastructura turistică, trebuie să îşi contureze un brand mai puternic, să aibă o campanie de promovare şi să se poziţioneze ca o destinaţie în regiune pentru vizitatorii străini“ ♦ Toată România era încă dinainte de pandemie codaşă în UE în ceea ce priveşte numărul de vizitatori străini atraşi, cu doar 2-2,5 milioane de sosiri de peste graniţe pe an ♦ Spre comparaţie, doar Praga, capitala Cehiei, atrage de trei ori mai mulţi turişti. Campionatul European de Fotbal - cu cele patru meciuri jucate la Bucureşti – a avut un impact redus şi de moment asupra turis­mului local care în mod normal ar fi beneficiat de prezenţa câtorva zeci de mii sau chiar peste 100.000 de străini veniţi în Capitală pentru a-şi susţine echipa naţională. Restricţiile impuse de pandemie, cum ar fi folosirea la capacitate redusă a arenelor, au făcut însă ca impactul să fie mult mai redus, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. „Din cauza pandemiei de COVID-19, industriile care în mod normal ar fi beneficial de meciurile de fotbal de la Euro 2020 jucate la Bucureşti – turism, restaurante, baruri şi retail – nu au resimţit boostul de care în mod normal ar fi beneficiat în acest context“, spune Cosmin Dan, consultant services & payments în cadrul Euromonitor International.