Publisherii încep să se asocieze pentru a avea putere de negociere mai mare cu platformele media

Autor: Bogdan Cojocaru 12.07.2021

Asocierile în vederea negocierilor  colective atrag din ce în ce mai mulţi adepţi din rândul publisherilor în efortul acestora de a crea condiţii mai echilibrate de concurenţă cu platforme media precum Google, scrie Euractiv. Recent, 30 de organizaţii mass-media daneze au anunţat înfiinţarea unui grup de negociere colectivă pentru a negocia cu Google cu privire la plăţile pentru ştiri.

Manevra vine într-un moment în care diferenţa de putere dintre giganţii de internet şi mass-media face obiectul unor dezbateri încinse la nivel global.

„Asistăm la o recunoaştere din ce în ce mai mare din partea instituţiilor UE că negocierile dintre giganţi şi presă nu sunt doar o problemă de drepturi de autor, ci şi o problemă de concurenţă“, a declarat  Wout van Wijk, director executiv al News Media Europe.