Noi branduri internaţionale se pregătesc să intre pe piaţa de modă din România deşi pandemia a redus vânzările cu 15% în 2020. „Loc şi apetit există“

Autor: Cristina Roşca 18.07.2021

♦ Piaţa locală de modă era una dintre cele mai efervescente înainte de pandemie, multe dintre numele mari având deja România pe hartă, iar altele analizând posibilitatea de a veni aici ♦ Astfel, pe piaţa de circa 5 mld. euro a modei – date valabile la nivel de 2019 -, anual apăreau branduri noi, offline, dar şi online ♦ Existau şi mărci care plecau pentru că nu aveau priză la publicul local, dar acestea erau clar mai puţine.

Vânzările de haine, pan­tofi şi accesorii au scă­zut anul trecut cu circa 15% pe fondul pan­demiei de COVID-19 care i-a ţinut mai mult pe oameni în casă şi care a limitat libertatea e mişcare. Mai mult, ma­ga­zinele offline au fost închise temporar în lockdown, singurele func­ţionale fiind cele online – atunci când ele existau, dat fiind că unele bran­duri nu aveau astfel de operaţiuni.

Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că, în comerţul lo­cal, piaţa de modă a fost cea mai afec­tată, urmată de cea de carburanţi (-8%). În rest, toate celelalte mari cate­gorii de bunuri – electro-IT şi mobilă, farma şi cosmetice sau alimente – au fost pe plus.

În contextul în care munca de la bi­rou s-a mutat acasă, evenimentele s-au anulat, la fel şi ieşirile în oraş, oamenii nu au mai avut de ce să cum­pere haine şi mai ales ţinute de „gală“, pijamalele şi hainele pentru casă fiind vedete în 2020.