Platforma de recrutare online eJobs, deţinută de elveţienii de la Ringier, încheie S1/2021 cu afaceri de 5,5 mil. euro, plus 70%. Compania deţine peste 50% cotă de piaţă din industria locală de recrutare online

Autor: Cristina Bellu 14.07.2021

Platforma de recrutare online eJobs, deţinută de compania elveţiană Ringier, a încheiat primele şase luni din 2021 cu afaceri de peste 5,5 milioane de euro (27 mil. lei), echivalentul unei creşteri de aproape 70% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor transmise de reprezentanţii companiei într-un comunicat.

”Închidem primul semestru cu o cifră de afaceri de peste 5,5 milioane de euro, în creştere cu aproape 70% faţă de anul trecut. Această evoluţie nu vine neapărat ca o surpriză pentru că 2020 a fost pentru toată lumea un an de sacrificiu. Vestea bună este că deja am reuşit să depăşim cu aproximativ 10% şi rezultatele aferente primelor 6 luni din 2019, care a fost un an foarte bun pentru piaţa de recrutare şi, implicit, şi pentru noi. În ceea ce priveşte cota de piaţă eJobs continuă să deţină peste 50% din industria locală de recrutare online”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Evoluţia din 2021 a fost generată atât de creşterea lunară a numărului de joburi nou postate pe platformă, cât şi de serviciile conexe, care anul acesta au fost solicitate la un nivel mai mare decât în anii trecuţi.

”2020 a fost nu doar un an în care companiile din România şi din străinătate au angajat mai puţin, ci şi un an în care s-a investit mai puţin în tot ce înseamnă relaţia cu candidaţii, cu angajaţii, în brandul de angajator şi aşa mai departe. Din acest punct de vedere, vedem bugete mai mari alocate în direcţii precum campanii de digital sau de conţinut, de promovare prin new media sau activări pentru candidaţi şi angajaţi. Creşterea preocupării în această zonă vine şi de pe urma faptului că trebuie recuperată pauza de anul trecut”, explică Bogdan Badea.

În prezent, aproximativ 5% din cifra de afaceri lunară a companiei este realizată din servicii non-core, precum campanii de digital performance derulate pentru clienţii prezenţi în platformă.

Raportul eJobs menţionează că lunile iunie şi mai au fost cele mai bune din acest an, iar iunie deţine titlul de a doua cea mai bună lună din istoria eJobs, după ianuarie 2020. Pentru fiecare dintre aceste luni au fost înregistrate peste 35.000 de joburi noi şi aproximativ 1.1 milioane de aplicări. De la începutul anului şi până acum, pe eJobs.ro au fost postate peste 170.000 de locuri de muncă noi pentru care au existat 7.1 milioane de aplicări.

O altă sursă de creştere din acest an a fost revenirea companiilor de tip start-up pe piaţa recurtării. Astfel, peste 4.000 de start-up-uri înfiinţate în ultimii doi ani au făcut angajări în ultimele 6 luni, cu un plus de 52% faţă de 2020.

În acelaşi timp, şi angajatorii din străinătate au reluat, începând din primăvară, ofertele pentru candidaţii români. Acestora li se adaugă şi angajatorii mari din România care şi-au intensificat eforturile de recrutare odată cu reluarea activităţii la dinamica din 2019, în special în acele sectoare care au fost blocate de pandemie.

”Vorbim deja despre 35.000 de joburi noi postate lunar de companii şi despre sectoare în care angajatorii au realmente dificultăţi în a găsi candidaţi, precum IT, HoReCa sau agricultură, deci demersurile lor de a-şi întregi echipele se derulează la turaj maxim. Rezultatele de la final de an depind foarte mult de contextul economic pe care l-ar putea genera un eventual val 4, însă toate semnalele ne arată nu doar că nu va exista o nouă frână în recrutări, ba chiar că, din toamnă, cei mai muţli dintre angajatori vor reveni la ceea ce ştiam în 2019, respectiv munca de la birou, în condiţii normale”, concluzionează Bogdan Badea.

Pe piaţa locală de platforme de re­crutare online mai concurează jucători pre­cum hipo.ro, gestionată de compania locală Catalyst Solutions, myjob.ro, administrată de fondul de investiţii american NetBridge Investment, precum şi start-up-uri cu abordări diferite precum SmartDreamers sau TalentBrowse.

De asemenea, OLX, cea mai mare platformă de anunţuri din Romania, a intrat şi pe nişa serviciilor de recrutare online, prin relansarea unei secţiuni dedicate anunţurilor de joburi, la începutul anului 2017.