Afaceri de la zero. Ana Posea a creat brandul de cosmetice Artissana şi a investit 70.000 de euro din fonduri europene în atelierul din Braşov. „Am nişte reţete noi pe care aş vrea să le definitivez, vreau să ne creştem numărul de clienţi şi de comenzi, să dublăm cifra de afaceri“

Autor: Georgiana Mihalache 15.07.2021

Brandul de cosmetice Artissa­na a pornit de la nevoia antre­prenoarei Ana Posea de a găsi un produs pentru pie­lea uscată a mâinilor, ea lu­crând în blocul operator al unui spital, unde ar­ticolele folosite pentru dezinfectare îi cre­au probleme. Cu un impuls de la soţul său Sorin Posea, care a încurajat-o mai întâi să creeze un produs în 2013, iar ulterior, patru ani mai târziu, să creeze un business, Ana Posea a pus bazele Artissana.

„Am lucrat foarte mulţi ani la blocul ope­rator şi, spălându-mă excesiv pe mâini, începusem să am probleme mari cu pielea. Soţul a fost cel care mi-a dat ideea, mi-a spus să îmi fac eu ceva, o cremă, un săpun. Atunci a fost prima idee şi am început să citesc foarte mult. Am reuşit să îmi fac un să­pun şi o cremă de mâini. Rezultatele au fost surprinzătoare, aşa că de atunci nu am mai renunţat la această activitate“, a po­vestit Ana Posea.

Primele săpunuri au fost realizate în 2013 şi au ajuns inclusiv la colegele din spi­tal ale antreprenoarei, iar pasul spre business a fost făcut patru ani mai târziu, în 2017. Atât Ana Posea, cât şi soţul ei au renunţat la joburile lor, cel din spital, respectiv de economist, pen­tru a se dedica propriului business.

Iniţial, investiţia a fost de câteva mii de euro, însă pentru a se dezvolta antreprenorii au accesat fonduri europene - 70.000 de euro, bani ce au mers către a construi atelierul unde sunt realizate produsele, pentru a-l dota şi a cumpăra materie primă.

„Eu şi soţul suntem cei care facem totul. Acum ne ocupăm amândoi şi ne organizăm bine. Eu sunt cu partea creativă, de reţete, de preparare, relaţia cu clienţii, etichete, texte, el se ocupă de relaţia cu furnizorii, de livrări“, a mai spus Ana Posea.

Portofoliul Artissana include creme de faţă, geluri de duş, exfoliante, uleiuri, unturi de corp, şampoane, balsamuri de păr sau de buze. E vorba de produse atât pentru femei, cât şi pentru copii sau bărbaţi. Preţul pentru un săpun creat în atelierul din Braşov este de circa 15 lei, iar un gel de duş costă între 36 şi 39 de lei.

„Simt că oamenii se întorc spre natural şi spre produse în formă lor iniţială, încep să înţeleagă că bunurile din ingrediente naturale au efect. Nu am făcut reţete fără să fie certificate şi să nu le fi urcat pe portalul european al cosmeticelor naturale. Toate reţetele noastre sunt notificate UE, sunt certificate, au analize la laboratoare de specialitate. Cred că aceasta a fost de fapt cea mai grea muncă din tot ce facem noi, dar nu se poate fără“, a mai spus Ana Posea.

Oamenii pot găsi produsele online, pe site-ul artissana.eu, dar şi pe paginile de Facebook şi Instagram ale brandului şi în offline, la târgurile la care participă compania.

Anul 2020 a fost unul cu emoţii pentru Artissana, după cum spune chiar fondatoarea brandului, pentru că pandemia de COVID-19 a influenţat negativ vânzările iniţial, oamenii cumpărând la începutul crizei sanitare doar lucrurile necesare. Ulterior însă, situaţia s-a stabilizat.

„Pentru că ne plăcea prea mult ca să renunţăm, am găsit soluţii şi mi-am dat seama că trebuie să te adaptezi atunci când apar schimbări. Mi-am spus că trebuie să învăţ să vând online, trebuie să descriu un produs aşa cum îl simţeau cei care veneau la târguri. Cifra de afaceri a fost de 15.000 de euro în 2020 şi acum în 2021 mi-am propus să o dublăm“, a mai spus Ana Posea.

Planurile pentru anul acesta vizează dezvoltarea de reţete noi pentru produsele marca Artissana, dar şi creşterea numărului de clineţi şi de comenzi.

„Clientele ne spun că atunci când folosesc produsele noastre se simt ca într-o plimbare pe o pajişte cu flori de câmp. Vreau să păstrez acest lucru, astfel încât clientele să simtă că sunt în natură când folosesc produsele noastre“, a concluzionat Ana Posea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.