​3 din 4 angajaţi au comandat anul trecut de la restaurante folosind serviciile de livrare şi de click-and-collect

Autor: Miruna Diaconu 15.07.2021

Circa trei din patru angajaţi au comandat în timpul lockdown-ului de la restaurante folosind serviciile de livrare şi de click-and-collect, conform barometru FOOD 2020, un sondaj coordonat de Edenred în 20 de ţări, inclusiv în România.

Peste 40.000 de angajaţi şi 2.300 de proprietari de restaurante  din 20 de ţări, între care şi România, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajaţilor şi influenţa pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora şi a business-ului în HoReCa. La acest sondaj au participat 300 de restaurante din România.

În România, 78% dintre angajaţii participanţi la sondaj au afirmat că, în pandemie, au devenit mai atenţi la alimentaţia proprie. România este printre ţările cu unul din cele mai ridicate niveluri de conştientizare în acest sens, media fiind de 79%.

„Pauza de prânz nu mai este o simplă pauză într-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunăstării personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajaţii chestionaţi în sondaj care au plasat comenzi de mâncare la restaurante în timpul lockdown-ului.  Astfel, implicarea Edenred în programul FOOD ne întăreşte convingerea  că locul de muncă este mediul  ideal pentru a lua măsuri concrete în sprijinul alimentaţiei sănătoase”, spune Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România.

Potrivit Barometrului FOOD, în 2020, tichetele de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă şi mai echilibrată. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din reţeaua de parteneri care acceptă plăţi cu tichetele de masă, această soluţie a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajaţi sunt conştienţi că puterea lor de cumpărare ar fi afectată în lipsa tichetelor de masă.