Guvernul ungar a lansat o campanie naţională de promovare a consumului de carne de pasăre din producţia internă

Autor: Bogdan Cojocaru 19.07.2021

Ministerul agriculturii din Ungaria, Centrul pentru Agromarketing (AMC) şi Consiliul pentru Produsele din carne de Pasăre (BTT) au lansat o campanie pentru promovarea produselor locale din Carne de pasăre ca alimente de înaltă calitate, sigure şi sănătoase, scrie agenţia de presă de stat MTI. Preşedintele BTT, Attila Csorbai, a declarat că acţiunea se va concentra pe produsele din carne ce pot fi pregătite la grătar în sezonul de vară.

Industria cărnii de pasăre din Ungaria, care reprezintă jumătate din producţia de carne a ţării, cuprinde peste 2.600 de producători şi peste 100 de procesatori.  Consumul pe cap de locuitor de produse din carne de pasăre s-a ridicat la 29,2 kg în 2019 şi a inclus 22,74 kg de pui, 2,97 kg de curcan, 2,35 kg de raţă şi 0,88 kg de gâscă. Anul trecut, consumul de păsări de curte pe cap de locuitor a urcat la 33,46 kg, deoarece gripa aviară a limitat exporturile. Din cele 700.000 de tone de carne de pasăre produse anual în Ungaria, aproximativ 300.000 sunt exportate.