Netflix „sângerează” în Statele Unite şi Canada, principalele două pieţe ale gigantului de streaming. Şansele ca recuperarea să aibă loc în T3 devin tot mai mici

Autor: Eduard Ivanovici 21.07.2021

Netflix a pierdut 430.000 de abonaţi în SUA şi Canada în al doilea trimestru şi a lansat estimări slabe pentru restul anului, reaprinzând dubiile investitorilor cu privire la modul în care se va comporta platforma de streaming după redeschiderea economiei, potrivit Financial Times.

Firma cu sediul în California prezice că va obţine 3,5 milioane de abonaţi în al treilea trimestru, dezamăgind astfel investitorii care se aşteptau la o revenire puternică în a doua jumătate a anului. În medie, analiştii se aşteptau că Netflix va adăuga 5,9 milioane de abonaţi în perioada iulie-septembrie.

În ultimul an şi jumătate, Disney, Apple, WarnerMedia şi Comcast au lansat fiecare câte un serviciu de streaming, Netflix întrecându-se deja cu HBO, Amazon Prime Video şi Hulu, printre altele.

Companiile tradiţionale de media şi-au petrecut ultimii ani încercând să concureze cu Netflix. Recent, Discovery a încheiat un acord de fuziune cu WarnerMedia pentru crearea unui nou gigant al streamingului.

Netflix a dezvăluit săptămâna trecută că l-a angajat pe Mike Verdu, un veteran cu o experienţă de 30 de ani în industria de gaming, în contextul în care compania plănuieşte să se concentreze mai mult asupra jocurilor pentru smartphone-uri şi să le ofere abonaţilor posibilitatea de a se juca în cadrul platformei de streaming, fără a emite însă o serie suplimentară de costuri.

Războiul serviciilor de streaming se intensifică: Netflix, Disney şi Amazon cheltuie miliarde de dolari pentru a crea conţinut pe plan internaţional, în condiţiile în care piaţa din SUA devine suprasaturată

Executivii Netflix au pus numerele slabe ale abonaţilor în spatele unei oferte mai mici de show-uri şi filme, promiţând că ritmul de creştere va fi alimentat în a doua jumătate a anului de reîntoarcerea unor titluri precum The Witcher şi Sex Education.

Totuşi, Netflix rămâne lider indiscutabil al industriei de streaming, cu 209 milioane de abonaţi vs. 104 milioane pentru Disney+, cel mai apropiat competitor al firmei. Veniturile din T2 au crescut cu 19% faţă de aceeaşi perioadă din 2020 la 7,3 miliarde de dolari. Veniturile nete au ajuns la 1,4 miliarde de dolari de la 720 de milioane anul trecut.