ZF Live. Oana Moşoiu, doctor în ştiinţele educaţiei, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei: Unu din doi copii se pierde pe drum de la începerea şcolii şi până la absolvirea liceului. n Finlanda, dacă un copil lipseşte de la şcoală, instituţia de învăţământ alertează autorităţile locale şi anunţă că acest copil lipseşte de trei zile

Autor: Ramona Cornea 23.07.2021

♦ „În Finlanda, dacă un copil lipseşte de la şcoală, instituţia de învăţământ alertează autorităţile locale şi anunţă că acest copil lipseşte de trei zile. Asistenţa socială merge acasă la copil şi află de ce nu merge el la şcoală şi este sprijinit. Trebuie să existe o legătură strânsă între autorităţile sociale şi serviciile sociale.“

Oana Moşoiu, doctor în ştiinţele educaţiei în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, atrage atenţia că 50% dintre copiii dintr-o generaţie şcolară se pierd pe drum de la începutul şcolii şi până la absolvirea liceului.

„Copiii se pierd, este probabil cea mai tragică informaţie din educaţie. Până la finalizarea liceului, noi pierdem aproape jumătate de copii dintr-o cohortă de copii născuţi în o anumită perioadă de timp. Abandonul şcolar are mai mulţi factori: pe de o parte sunt factorii sociali, cei din mediul în care trăieşte copilul, apoi sunt părinţii – nivelul de educaţie al părinţilor este foarte important. Dacă nu au această valoare a educaţiei practicată în familie, orizontul de aspiraţii este foarte scăzut.  Te poţi realiza cumva şi fără şcoală, însă studiile arată că se corelează foarte bine un număr mai mare de ani de şcolaritate cu reuşita în viaţă, cu accesul la servicii şi joburi cu salarizare mai înaltă, la un statut social“, a declarat Oana Moşoiu în cadrul emisiunii de business ZF Live.