ZF Agropower. Octavian Vucmanovici, Vifrana: Avem un proiect depus spre acceptare pentru o linie ultramodernă de vinuri petiante, solicitate de partenerii noştri din Germania şi Austria

Autor: Florentina Niţu 28.07.2021

♦ Podgoria Vifrana din judeţul Constanţa a fost înfiinţată în 2006 şi între timp a devenit cel mai mare producător din România de vin integral certificat ecologic, după suprafaţa cultivată, de 130 de hectare cu viţă-de-vie.

Vifrana, principalul producător local de vin ecologic după suprafaţa cultivată, a depus un proiect pentru a accesa fonduri europene să înfiinţeze o linie ultramodernă de vinuri petiante, adică vinuri care se obţin din vin nou aflat încă în fermentaţie sau din must de struguri parţial fermentat, vinuri care au titru alcoolic dobândit de cel puţin 7% şi sunt prezentate în recipiente mai mici, la cererea partenerilor de la export din pieţele Germania şi Austria.

„Trebuie să fim foarte atenţi la ce se consumă în străinătate, ca să investim la ora actuală banii Planul Naţional Strategic în funcţie de cerere. Noi avem un proiect depus spre acceptare - şi o să fie acceptat - pentru o linie ultramodernă de vinuri petiante, care sunt solicitate direct de către partenerii noştri la export de pe piaţa germană şi austriacă. Uşor, uşor preluăm din informaţii şi din trenduri lucrând cu ei în mod direct şi sper din tot sufletul ca în următorii zece ani România să aibă un nume important în industria viti-vinicolă şi un nume ca producător de de vinuri de mare calitate, tezau­ri­zate“, a spus Octavian Vucma­novici, CEO-ul Vifrana, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transil­vania şi Profi.

Podgoria Vifrana din judeţul Constanţa a fost înfiinţată în 2006 şi între timp a devenit cel mai mare producător din România de vin integral certificat ecologic, după suprafaţa cultivată, de 130 de hectare cu viţă-de-vie. Vucmanovici spune că costurile de producţie sunt de trei patru ori mai mari, pentru că folosesc multă forţă de muncă manuală, dar cererea pentru produse bio este în creştere şi se aşteaptă la o evoluţie importantă în următorul deceniu.

În prezent, Vifrana va mai investi şi în schimbarea canalului principal de distribuţie, pentru că mulţi clienţi s-au mutat în online şi e-commerce-ul a devenit un „canal de vânzare efervescent şi se observă o polarizare a consumului, care se va răsfrânge într-o creştere a vânzărilor online“. Astfel, CEO-ul companiei speră ca 50% din vânzările de vin să fie realizate în următorii cinci ani prin intermediul e-commerce-ul. „Cred că în acelaşi interval de timp, vânzările de vin la nivel naţional, în mediul online, pot să ajung undeva la 10%“, a adăugat el.

Totuşi, el afirmă că Vifrana va rămâne deschisă pentru organizarea de degustări la cramă şi va aborda şi HoReCa. De asemenea, Vucmano­vici crede că trebuie găsit un debuşeu puternic la export, ca exportul de vin românesc să ajungă la 25-30% din producţie în 10 ani.

Totodată, Octavian Vucmanovici mai spune că există nişte trenduri la nivel mondial care se vor replica în mod cert şi în piaţa românească, precum cererea pentru vinurile slab alcoolizate îmbuteliate în sticle uşoare sau vinuri seci, iar piaţa va suferi modificări. 

„Avem un proiect în derulare şi probabil că într-o lună o să şi ieşim în piaţă cu etichetarea Nutriform, o etichetare care se referă la conţinutul caloric al vinurilor, pentru că toată lumea e interesată să consume o produse alimentare cu ponderi mici în calorii“, a adăugat antreprenorul.

El a conchis că este convins că piaţa vinurilor bio vor creşte foarte puternic, însă întrebarea e dacă producătorii vor reuşi să menţină preţurile la nivelul actual şi să rămână competitivi în piaţă.