Dacia a reluat opririle din cauza lipsei microchipurilor, Ford a revenit în iulie la trei schimburi pe zi

Autor: Bogdan Alecu 27.07.2021

Dacia şi Ford continuă să producă în funcţie de componentele electronice livrate de furnizori, însă criza s-ar putea adânci în a doua jumătate a anului din cauza cererii tot mai mari şi a ofertei limitate de microcipuri.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze in­dustria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pen­tru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la ni­velul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi im­ple­men­tăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, acti­vi­ta­tea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni 26 iu­lie“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare Dacia.

De partea cealaltă, Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

Spre comparaţie, uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Koln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova doar producţia din şase zile a fost „tăiată“ alături de mai multe zile cu producţie în două în loc de trei schimburi. Decizia este luată de Ford astfel încât constructorul să „protejeze“ modelele cele mai bine vândute, Puma şi Fiesta.

Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie a avut cinci zile fără producţie tot din cauza lipsei componentelor electrice. La acestea se adaugă alte opt zile din martie timp în care şi uzina Ford de la Craiova a fost oprită, tot din cauza lipsei de semiconductori. Uzina Dacia a pierdut atunci producţia a 16.900 de maşini sau peste 250 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.