ANALIZĂ ZF. Cei care fac regulile în retailul alimentar din regiune Lidl este lider în România şi Cehia şi este în top trei în celelalte ţări. Polonia este singura ţară unde nemţii nu au şanse la locul unu
♦ Pe piaţa din România, discounterul german Lidl a devenit numărul unu anul acesta (după rezultatele din 2020), când a depăşit la mustaţă compania-soră Kaufland, parte a aceluiaşi grup Schwarz ♦ În afară de Lidl, Kaufland este retailerul cu cea mai extinsă prezenţă la vârful comerţului alimentar din regiune, fiind în top 3 pe patru din şase pieţe ♦ Polonia este singura ţară unde există nume locale la vârf.
Discounterul german Lidl este lider de piaţă în două ţări din Europa Centrală şi de Est - România şi Cehia - şi are şanse la prima treaptă a podiumului în alte trei – Bulgaria, Ungaria şi Slovacia, conform unei analize a publicaţiei germane Lebensmittel Zeitung.
De altfel, nemţii sunt deja în top trei jucători pe toate aceste pieţe, inclusiv în Polonia, unde însă sunt departe de primii doi clasaţi, două nume locale – Biedronka (o reţea locală preluată de un grup portughez) şi Eurocash.