Brent Valmar, Porsche: Doar Rabla Plus nu este suficient pentru a susţine maşinile electrice. „Trebuie modificat plafonul de 20 de maşini electrice per companie deoarece sunt firme cu flote foarte mari care nu pot accesa programul”.
Programele Rabla şi Rabla Plus prin care statul susţine reînnoirea parcului auto naţional trebuie actualizate pentru a ţine pasul cu schimbările din industria auto europeană. În condiţiile în care până în 2030 cei mai mulţi dintre constructorii europeni au anunţat că vor renunţa complet la producţia de maşini cu motoare diesel sau benzină, statul român nu va mai putea subvenţiona motorizările clasice prea mult timp.
„România are cel mai lung program de reînnoire a parcului auto din Europa. Este un bun sprijin în direcţia întineririi parcului auto, însă din cauza acestuia sunt întârzieri an de an şi sunt formate distorsiuni în piaţă. În plus, deja programul nu mai este în acord cu secolulul XXI-lea“, a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală.
De partea cealaltă, trecerea la maşini electrice nu se poate realiza doar prin Rabla Plus, ci sunt necesare pachete de măsuri, de la fiscale la nonfiscale.