Radiografia pieţei luxului în pandemie: Zece branduri adună afaceri de 200 mil. lei. Unele mărci, în frunte cu Louis Vuitton şi Rolex, şi-au bătut propriile recorduri în 2020, în timp ce altele au fost pe minus. Au postat scăderi în special mărcile cu preţuri mai mici, cele active pe segmentul premium şi nu de lux, precum Michael Kors şi Diesel

Autor: Cristina Roşca 02.08.2021

Zece dintre cele mai puternice branduri de lux sau premium din România au adunat anul trecut afaceri de circa 200 mil. lei. Evoluţia lor este însă contrastantă, existând unele mărci care şi-au majorat vânzările în 2020, primul an de pandemie, cu peste 10%, în timp ce altele au fost pe minus. Este interesant de observat că cele mai bune evoluţii sunt înregistrate de mărcile de top, cele mai scumpe, în frunte cu Louis Vuitton şi Rolex. La polul opus, au postat scăderi în special mărcile cu preţuri mai mici, cele active pe segmentul premium şi nu de lux, precum Michael Kors şi Diesel. Acesta nu este un top şi nu este un material exhaustiv. Nu au fost incluse rezultatele unor companii precum Max Mara şi Burberry pentru care nu există date privind compania care le operează.