Business internaţional. Acţiunile Pinterest se prăbuşesc pe fondul unui număr tot mai mic de utilizatori în Statele Unite

Autor: Eduard Ivanovici 02.08.2021

Acţiunile platformei Pinterest (simbol bursier PINS), cunoscută celor care distribuie colaje de fotografii, mâncare şi decoraţiuni, s-au prăbuşit vineri cu până la 17%, după ce au scăzut cu circa 19% în şedinţele after-hours de joi, potrivit MarketWatch. Rezultatele vin după ce compania a raportat o creştere uriaşă a veniturilor prin comparaţie cu anul trecut, înregistrând în acelaşi timp o scădere drastică a numărului de utilizatori din Statele Unite.

Mai mult, compania a declarat că nu poate oferi estimări pentru T3/2021 din cauza incertitudinilor cauzate de pandemia de coroanvirus. Pinterest a obţinut o creştere a veniturilor de 125% în T2 faţă de aceeaşi perioadă din 2020, iar utilizatorii lunari activi au crescut la nivel global cu 9%. Totuşi, compania a suferit un declin de 7% în ceea ce priveşte utilizatorii din SUA şi a încheiat trimestrul cu circa 454 de milioane de utilizatori lunari activi, cu mult sub estimările oferite de analişti – 481,6 milioane.

La fel ca Facebook (FB), Alphabet (GOOGL) şi alţi jucători din sectorul tech care şi-au raportat recent veniturile, Pinterest a beneficiat de pe urma unei cereri tot mai mari pe segmentul de advertising online. Pinterest a raportat un venit net de 69,4 milioane de dolari, sau 10 cenţi per acţiune, faţă de o pierdere de 100,7 milioane de dolari, sau 17 cenţi per acţiune, în acelaşi trimestru din 2020. Acţiunile Pinterest au scăzut cu aproximativ 13% de la începutul anului până în prezent, însă creşterea din ultimele 12 luni ajunge la peste 130%. Între timp, indicele S&P 500 a crescut cu 18% de la începutul lui 2021 şi cu peste 30% în ultimul an. Capitalizarea bursieră ajunge la peste 37 de miliarde de dolari.