Italienii de la Enel termină S1/2021 cu rezultate în scădere pe o piaţă a energiei încinsă la maximum: venituri de 690 milioane de euro cu un profit de 136 milioane de euro

Autor: Roxana Petrescu 02.08.2021

Creşterile de preţ bruşte din piaţa energiei şi diferenţele semnificative faţă de anul trecut au dus, în mod paradoxal, la pierderi pentru companiile din domeniu care aveau contracte de livrare pe termen lung, semnate la preţurile din 2020, dar pentru care achiziţiile se fac parţial la preţul de azi.

Italienii de la Enel, unul dintre cei mai puternici jucători locali din do­meniul energiei, cu 3 milioane de con­sumatori, au terminat primele şase luni cu venituri de 690 de mi­lioane de euro în România, mai mici faţă de nivelul de 698 de mi­lioa­ne de euro, cu scăderi pe zona de pro­ducţie de energie verde şi furnizare.

La nivel de EBITDA, compania a terminat primele şase luni ale anu­lui cu 136 de milioane de euro, în scă­dere şi acest indicator, faţă de nivelul de 142 de milioane de euro din 2020.

Piaţa energiei a trecut printr-o ajus­­tare bruscă faţă de primul se­mes­tru al anului trecut, marcat de izbuc­ni­rea crizei sanitare.