Sistemul Garanţie-Returnare, o nebuloasă pentru producătorii de băuturi răcoritoare şi de bere. Producătorii de bere raportează lunar la Mediu cantitatea de ambalaje pusă pe piaţă. „Nu ştim în ce măsură se verifică gradul de reciclare“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 04.08.2021

Sistemul are nevoie de reglementări în ceea ce priveşte penalităţile şi modul de raportare, iar el va putea funcţiona şi se va putea începe partea de investiţii odată ce va exista o legislaţie adoptată. Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), un concept care va schimba modul în care facem cumpărături, îşi aşteaptă implementarea pe piaţa locală, însă autorităţile întârzie punerea sa în aplicare. Conceptul presupune că fiecare consu­ma­tor va plăti o garanţie de 50 de bani atunci când va cumpăra o băutură de la un comer­ciant. După golirea ambalajului, consu­mat­orul va trebui să îl aducă într-unul dintre punc­tele de returnare organizate de comercianţi. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial. Sistemul vizează ambalajele primare de unică folosinţă - sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 100 de mililitri şi 3 litri.