Revoluţia mâncării verzi. Lidl: Tot mai mulţi clienţi optează pentru o dietă vegană sau vegetariană, aşa că am diversificat portofoliul şi chiar avem mărci dedicate. Discounterul german are în special mărci private la raft, ele alcătuind peste 80% din oferta de bunuri din magazine

Autor: Cristina Roşca 05.08.2021

Retailerul german Lidl, liderul comerţului alimentar local, are în ofertă peste 40 de produse vegeta­rie­ne şi vegane, atât bunuri alimentare, cât şi nealimentare precum cos­me­ticele. Nemţii zic că au dezvoltat aceste articole pentru că tot mai mulţi oameni op­tea­ză pentru o ase­menea dietă.

Piaţa pro­teinelor alter­na­tive se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va acce­lera în următoa­rea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România.  Cele mai multe iniţiative în acest sens sunt disponibile momentan în piaţa de lactate, dar există deja mişcări şi în zona de carne. Produsele pe bază de plant­e, menite să înlocuiască lacta­te­le sau articolele din carne, vor ajunge să „mănânce“ 11% din piaţa mon­dia­lă de proteine până în 2035, arată un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation.