Presa braziliană vorbeşte despre o fuziune Carrefour-Auchan. Ce ar însemna pentru România o asociere a celor doi giganţi? Atât Carrefour, cât şi Auchan sunt prezenţi în România, astfel că o asociere între cei doi ar duce la un jucător cu afaceri de 3,7 mld. euro şi cu peste 450 de magazine sub mai multe formate

Autor: Cristina Roşca 04.08.2021

Carrefour şi Auchan discută despre o posibilă fuziune, ceea ce ar crea un jucător gigantic, scrie presa braziliană care citează surse din piaţă. O asemenea mutare însă ar trebui să treacă de organismele de reglementare şi concurenţă atât din Franţa, cât şi din alte pieţe unde ambii jucători sunt activi. Spre exemplu, atât Carrefour, cât şi Auchan sunt prezenţi în România, astfel că o asociere între cei doi ar duce la un jucător cu afaceri de 3,7 mld. euro şi cu peste 450 de magazine sub mai multe formate. Cele două reţele ar ajunge astfel să controleze aproape un sfert din comerţul modern local, conform rezultatelor de anul trecut. Din tot ce înseamnă comerţ cu dominantă alimentară - modern sau tradiţional - o asemenea companie ar mânca 17-18%.