Cele patru mari companii de livrări din România - Glovo, Bringo, Tazz by eMAG şi FoodPanda - au adunat afaceri de 240 milioane de lei. Ritmul de creştere variază între 100% şi 872%

Autor: Cristina Roşca 05.08.2021

În New York, Statele Unite, autorităţile locale au luat măsuri pentru a încetini dezvoltarea platformelor de livrare, afaceri care pot afecta activitatea micilor magazine şi a restaurantelor, scrie Wall Street Journal. Cele patru mari companii de livrări din România, respectiv Glovo, Bringo, Tazz by eMAG şi FoodPanda, au adunat anul trecut afaceri de aproape 240 de milioane de lei. Toate companiile şi-au majorat puternic businessul în primul an de pandemie de Covid-19, când oamenii au stat mai mult acasă şi au mizat pe livrări la domiciliu. Astfel, ritmul de creştere variază între 113% în cazul FoodPanda şi 872% în cazul Tazz. Bringo şi Glovo postează avansuri de 400-600%. Aceste companii există în piaţă de mai mulţi ani, cel puţin unele dintre ele, însă atenţia s-a îndreptat asupra lor abia anul trecut când, pentru HoReCa, piaţa de livrări la domiciliu a rămas singura activă timp de mai multe luni. Totodată, aceşti jucători s-au extins rapid în zona de retail alimentar, semnând parteneriate cu comercianţii pentru a livra oamenilor acasă fructe, legume, produse de igienă personală sau de curăţenie. Acest segement de comerţ a explodat la rândul său în pandemie.