Cine sunt câştigătorii şi perdanţii din comerţul alimentar european: Magazinele de discount şi online-ul vor câştiga cel mai mult teren. Vânzările hipermarketurilor, singurele pe minus

Autor: Cristina Roşca 06.08.2021

Europenii vor cheltui în 2022 în comerţul alimentar 1.367 de miliarde de euro Suma va fi cu 6% mai mare decât în 2020, primul an de pandemie de COVID-19, ceea ce înseamnă că ritmul anual de creştere va fi de circa 2,7% l Se remarcă însă diferenţe mari de la un format la altul.

Magazinele de tip discount sunt formatul offline din comerţul ali­mentar european care va creşte cel mai rapid în aceas­tă perioadă - în 2021 şi 2022 -, rit­mul anual fiind de 5,5%, arată o analiză a companiei de cer­cetare de piaţă IGD. Vânzările vor ajunge astfel, la finalul anului ur­mător, la 337 mld. euro.

După valoare, acest format va fi al doi­lea cel mai important din co­mer­ţul alimentar, după supermarketuri, al căror avânt s-a tem­pe­rat, ast­fel că ritmul de creştere anual este de doar 1,7%.