ANALIZĂ ZF. Retailul alimentar la raport: În primele şase luni din 2021 lanţurile internaţionale au deschis 170 de magazine din cele circa 400 planificate. Unele reţele accelerează însă dezvoltarea în S2
♦ Universul de comerţ modern a depăşit pragul de 3.600 de magazine în România, e vorba de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate ♦ Retailerii au anunţat şi 26 de închideri.
Jucătorii din comerţul modern local au deschis 171 de magazine în primele şase luni din acest an, arată o analiză a ZF realizată pe baza datelor oferite de retaileri şi a celor publice. Spre comparaţie, la începutul lui 2021, lanţurile anunţaseră planuri pentru circa 400 de noi unităţi în România, ceea ce înseamnă că trebuie să accelereze uşor expansiunea în a doua parte a anului. Investiţiile estimate pentru aceste planuri merg spre 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.
Opt dintre cei zece comercianţi străini au deschis magazine în 2021, singurele excepţii fiind cele două reţele de tip cash&carry Metro şi Selgros. Nemţii de la Metro au pariat pe dezvoltarea francizei LaDoiPaşi mai degrabă decât pe a deschide unităţi proprii, anunţând încă de acum câţiva ani că aceasta va fi strategia pe plan local.