ANALIZĂ ZF. Retailul alimentar la raport: În primele şase luni din 2021 lanţurile internaţionale au deschis 170 de magazine din cele circa 400 planificate. Unele reţele accelerează însă dezvoltarea în S2

Autor: Cristina Roşca 07.08.2021

Universul de comerţ modern a depăşit pragul de 3.600 de magazine în România, e vorba de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate Retailerii au anunţat şi 26 de închideri.

Jucătorii din comerţul modern local au deschis 171 de magazine în primele şase luni din acest an, arată o analiză a ZF realizată pe baza datelor oferite de retaileri şi a celor publice. Spre com­pa­raţie, la începutul lui 2021, lanţurile anun­ţa­se­ră planuri pentru circa 400 de noi unităţi în România, ceea ce în­seamnă că trebuie să accelereze uşor ex­pan­siunea în a doua parte a anului. Investiţiile estimate pentru aceste planuri merg spre 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.

Opt dintre cei zece co­mercianţi străini au des­chis magazine în 2021, singurele excep­ţii fi­ind cele două reţe­le de tip cash&carry Me­tro şi Selgros. Nemţii de la Metro au pariat pe dezvolta­rea francizei LaDoiPaşi mai degrabă decât pe a deschide unităţi proprii, anunţând încă de acum câţiva ani că aceasta va fi strategia pe plan local.