Afaceri de la zero. Divalo Transylvania, un brand de modă născut în judeţul Mureş, ţinteşte piaţa internaţională: „Lansăm două-trei colecţii pe an“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 06.08.2021

♦ Colecţiile numără 25-30 de piese fiecare şi necesită circa o lună şi jumătate de muncă ♦ Materialele vin de la producători din Olanda, Spania şi Portugalia, iar de producţie sunt responsabili doi angajaţi.

Edmond şi Larisa Balate sunt doi antreprenori care, de şapte ani, lucrează, într-un atelier din Transilvania, la pasiunea lor pentru domeniul vestimentar. Au început cu imprimarea tricourilor, apoi au plusat şi au ales să croiască şi să pună pe piaţă creaţii proprii, pentru a reuşi să se extindă la nivel naţional. După câţiva ani în care au lansat mai multe colecţii, au reuşit să se promoveze şi la nivel internaţional, iar acum scopul lor este să renunţe treptat la partea de producţie, care are loc undeva lângă Târgu-Mureş, şi să se concentreze doar pe creaţie şi design.

„Aveam acasă trei maşini de cusut pe care le primisem cadou şi aşa am început. În 2018, am scos o colecţie de iarnă, cu sacouri şi paltoane, mai complicate ca execuţie, şi atunci a fost cu adevărat debutul nostru în lumea modei. De atunci, scoatem cel puţin două colecţii pe an. În 2020 am scos trei colecţii şi anul acesta va fi la fel, tot cu trei colecţii. Acum lucrăm pentru colecţia de vară 2022”, au povestit cei doi antreprenori care au creat Divalo Transylvania la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Colecţiile numără 25-30 de piese fiecare şi necesită circa o lună şi jumătate de muncă. Materialele - în principal, bumbac, in şi bambus – vin de la producători din Olanda, Spania şi Portugalia, iar de producţie sunt responsabili doi angajaţi. Între Larisa şi Edmond, responsabilităţile sunt clar împărţite, ea ocupându-se de administrarea businessului Divalo Transylvania, iar lui revenindu-i partea creativă. Anterior acestei afaceri, Edmond Balate a lucrat ca designer grafic într-o tipografie, iar apoi a avut o tipografie proprie. 

„În 2017, am reuşit să atragem fonduri StartUp Nation în valoare de 40.000 de euro şi să investim în utilaje noi – maşini moderne de cusut şi de brodat, cu ajutorul cărora am reuşit să creăm exact ce ne doream: sacouri, cămăşi, costume de baie. Aşa am putut să trecem la un alt nivel. Am început cu haine din material elastic, apoi ne-am extins. Clienţii noştri sunt femeile care se îmbracă mai diferit. Grupa de vârstă a publicului nostru se schimbă de la an la an, în funcţie de colecţiile pe care le lansăm.”

Dincolo de site-ul propriu, hainele sub marca Divalo Transylvania se găsesc şi pe platforme precum Fashion Days, FashionUp sau Moja, dar şi în două magazine fizice din Brăila şi Bucureşti. Preţurile pornesc, în general, de la 200 de lei şi ajung şi la 1.000 de lei. „Anul trecut am avut 250.000 de lei (circa 51.000 de euro – n. red) cifră de afaceri, mai puţin decât în 2019, pentru că ne-am focusat pe colecţii noi şi am oprit producţia vreme de trei luni. În 2021, dorim să dublăm cifra de afaceri”, spune Larisa Balate. Planul familiei Balate este să ajungă să vândă global, în magazine precum Saks Fifth Avenue, Nordstrom sau Moda Operandi.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Dincolo de site-ul propriu, hainele sub marca Divalo Transylvania se găsesc şi pe platforme precum Fashion Days, FashionUp sau Moja, dar şi în două magazine fizice din Brăila şi Bucureşti. Preţurile pornesc, în general, de la 200 de lei şi ajung şi la 1.000 de lei.