Profi pariază tot mai mult pe rural. Aproape jumătate din cele 90 de magazine deschise în 2021 sunt pe formatul Loco, destinat satelor şi comunelor

Autor: Cristina Roşca 11.08.2021

♦ Retailerul are în România trei formate principale: Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural).

Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a deschis de la începutul anului 91 de magazine, dintre care 39 pe formatul Loco, destinat mediului rural, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor comunicate de companie. Astfel, aproape 45% din total sunt sub acest brand. Mai mult decât atât, există luni, cum e iunie, în care aproape toate inaugurările sunt Loco.

Apetitul pentru deschideri sub acest format se remarcă mai ales începând din martie 2021, ponderea fiind aproape lună de lună de circa 50% sau peste, excepţie făcând mai.

Această situaţie este una conjuncturală, spun sursele din piaţă. Mai exact, în pandemie formatele de proximitate din oraşe au fost afectate de programul redus de funcţionare, acesta fiind unul dintre principalele lor avantaje pentru a atrage clienţi. A contat şi faptul că românii mergeau mai rar la shopping şi făceau cumpărături mai ample, adică volume mai mari, astfel că se orientau către magazine unde găseau o varietate mai mare de bunuri.