ZF Live. Anamaria Marin, Enel X: Pe termen lung ne dorim ca jumătate din portofoliul de clienţi să deţină o soluţie de casă inteligentă. Ritmul este ascendent

Autor: Iulia Apostoiu 11.08.2021

♦ Creşterea accelerată a facturii la utilităţi transformă soluţiile de eficientizare a consumului de energie din tendinţă în necesitate ♦ Mai mult, furnizorii de utilităţi lansează abonamente de servicii, astfel că energia pură devină doar un mijloc pentru promovarea unor produse şi servicii complementare.

„Tendinţa de creştere a facturii de energie electrică îi duce pe consumatori la dorinţa de achiziţie de diverse tehnologii care îi ajută să economisească. Sperăm ca ritmul de creş­tere să fie unul destul de rapid“, a declarat Anamaria Marin, head of marketing service B2C, Enel X, divizia de soluţii inteligente a grupu­lui de utilităţi Enel, în cadrul emi­siunii de business ZF Live.

Astfel, deşi deca­la­je­le faţă de pie­ţele vest-europene încă sunt sem­ni­fi­cative, ritmul de creş­tere al pie­ţei le oferă fur­ni­­zo­rilor de so­luţii motive de optimism. De altfel, Enel X a lansat în aprilie anul aces­ta siste­mul de casă int­e­li­gentă Homix Home. Pachetul de bază vine cu un termo­stat care se conec­tea­ză la centrală electri­că, trans­for­mând-o astfel într-un dispozitiv inteligent. Tot la tableta cu care vine sis­temul se pot conecta diferite elec­tronice precum aparatul de aer con­diţionat. Mai departe, consuma­to­rul poate alege să achiziţioneze şi alte accesorii smart pentru o expe­rien­ţă completă. Becu­rile şi prizele inte­ligente sunt unele din­tre cele mai căutate accesorii, ală­turi de senzori de mişcare care pot fi folosiţi împre­ună cu restul echipamentelor.