ZF Live. Anamaria Marin, Enel X: Pe termen lung ne dorim ca jumătate din portofoliul de clienţi să deţină o soluţie de casă inteligentă. Ritmul este ascendent
♦ Creşterea accelerată a facturii la utilităţi transformă soluţiile de eficientizare a consumului de energie din tendinţă în necesitate ♦ Mai mult, furnizorii de utilităţi lansează abonamente de servicii, astfel că energia pură devină doar un mijloc pentru promovarea unor produse şi servicii complementare.
„Tendinţa de creştere a facturii de energie electrică îi duce pe consumatori la dorinţa de achiziţie de diverse tehnologii care îi ajută să economisească. Sperăm ca ritmul de creştere să fie unul destul de rapid“, a declarat Anamaria Marin, head of marketing service B2C, Enel X, divizia de soluţii inteligente a grupului de utilităţi Enel, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Astfel, deşi decalajele faţă de pieţele vest-europene încă sunt semnificative, ritmul de creştere al pieţei le oferă furnizorilor de soluţii motive de optimism. De altfel, Enel X a lansat în aprilie anul acesta sistemul de casă inteligentă Homix Home. Pachetul de bază vine cu un termostat care se conectează la centrală electrică, transformând-o astfel într-un dispozitiv inteligent. Tot la tableta cu care vine sistemul se pot conecta diferite electronice precum aparatul de aer condiţionat. Mai departe, consumatorul poate alege să achiziţioneze şi alte accesorii smart pentru o experienţă completă. Becurile şi prizele inteligente sunt unele dintre cele mai căutate accesorii, alături de senzori de mişcare care pot fi folosiţi împreună cu restul echipamentelor.