Grampet: Pe primele 6 luni din 2021 vedem o creştere a cifrei de afaceri cu 10%, procent pe care dorim să-l vedem şi în rezultatele pe anul 2021. Construim 1.200 de vagoane-cisternă la Reva Simeria şi vrem să omologăm până la finalul anului primul tren produs la VFU Paşcani

Autor: Răzvan Botea 13.08.2021

Gruia Stoica, preşedintele şi fondatorul grupului feroviar Grampet, a spus, pentru ZF, că grupul a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 10% în prima jumătate din 2021, rezultat pe care compania ţinteşte să îl păstreze pe tot anul 2021.

„Anul trecut a atras provocări economice unice, însă structura de servicii integrate şi infrastructura strategică pe care am dezvoltat-o în timp la nivel regional ne-au ajutat să recuperăm rapid în a doua parte a anului. Am continuat trendul pozitiv şi în prima parte a lui 2021, pe măsură ce economia a început să îşi revină şi nevoia de transport de marfă a crescut. Pe primele 6 luni ale anului înregistrăm o creştere a cifrei de afaceri pe total grup de aproximativ 10%,  procent de creştere pe care dorim să-l regăsim şi în rezultatele finale ale anului 2021”, a spus Gruia Stoica.

Grampet a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 285 mil. euro. Grupul are în prezent circa 7.000 de angajaţi şi activează în peste 10 pieţe europene şi asiatice.

Gruia Stoica mai spune că riscurile la adresa businessului în 2021 rămâne situaţia medicală, în contextul în care rata de vaccinare în România este redusă.

„Rămânem prudenţi în privinţa estimărilor şi urmărim evoluţia situaţiei la nivel global, având în vedere că valul 4 este deja o certitudine, iar impactul nu poate fi anticipat, pe fondul tulpinilor de Covid tot mai agresive şi a procentului mic de vaccinare înregistrat în România.”

În ceea ce priveşte planurile de investiţii, Grampet va intra în posesia a 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), cu o valoare de peste 100 de milioane de euro. Vagoanele vor fi construite la Reva Simeria, capacitate de producţie care face parte din grupul Grampet.

„Pe cât posibil, am căutat să ne respectăm obiectivele de investiţii stabilite înainte de pandemie. În 2020 am alocat un buget de investiţii în creştere faţă de anul precedent, de la 21,3 milioane Euro la 23,2 milioane Euro. Aproape jumătate din acest buget (în jur de 11 milioane de Euro) a fost alocat proiectelor GFR, compania-fanion a Grupului Grampet”, a mai spus Gruia Stoica.

De asemenea, GFR are în testare o locomotivă sută la sută nepoluantă cu baterii produsă de Reloc. Electroputere VFU Paşcani se apropie de finalul procesului de testare a primului tren produs integral în această fabrică - automotorul DMU (Diesel Multiple Unit), un tren de călători pe care reprezentanţii Grampet speră să îl omologheze până la finalul acestui an.

„În paralel, continuăm proiectul amplu de digitalizare la nivel de grup, pentru optimizarea resurselor interne ale companiilor, pe de o parte, şi creşterea transparenţei în relaţia cu clientul, pe de altă parte. Recent am lansat aplicaţia ETA Expert, o soluţie unică pentru piaţa de profil din sud-estul Europei, care ne ajută să transparentizăm procesul de transport şi să le oferim clienţilor informaţii în timp real cu privire la momentul estimat de sosire la destinaţie”, a mai spus Gruia Stoica.

Grampet, cel mai mare grup feroviar din Europa de Sud-Est, a fost fondat în urmă cu mai bine de 20 de ani şi a devenit prima multinaţională din România odată ce s-a extins în Bulgaria în 2004. Are în componenţa sa companii care acoperă întregul lanţ de soluţii şi produse de transport feroviar de la servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, până la soluţii IT pentru operatorii feroviari.

Compania Grup Feroviar Român (GFR), cea mai importantă companie a grupului, este cel mai mare operator privat feroviar din România. În prezent, peste 20% din traficul GFR este internaţional. Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet deţine o parte importantă din piaţa reparatorie de material rulant din România.