România a trimis anul trecut pantofi de 340 mil. dolari în Italia, aproape jumătate din totalul exporturilor de profil

Autor: Cristina Roşca 16.08.2021

♦ Exporturile pieţei locale către Italia au scăzut cu circa o treime în ultimii cinci ani ♦ Preţul mediu al unei perechi de încălţări „made in Ro” care a luat drumul Italiei anul trecut a depăşit 30 de euro.

Pantofi „made in Romania“ în valoare de aproape 340 de milioane de dolari au ajuns pe piaţa din Italia în 2020, suma fiind cu peste 25% mai mică decât în anul anterior, când pandemia încă nu lovise economia mondială, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor World Footwear, o companie care analizează an de an această industrie la nivel mondial şi la nivelul fiecărei ţări.

Valoarea exporturilor de încălţări către această piaţă se află de mai multă vreme pe un trend descendent, în anii de glorie ai României cifrele se apropiau de 1 mld. dolari. În ultimii cinci ani declinul e de aproape o treime. Evoluţia nu e însă specifică Italiei. România a fost şi este în continuare unul dintre cei mai importanţi cizmari sau pantofari ai Europei, însă exporturile au scăzut puternic în 2019 şi mai ales în 2020, an marcat de pandemia de Covid-19. Dincolo de acest eveniment mondial, în ultimii ani mai multe fabrici mari s-au închis invocând fie lipsa forţei de muncă, fie productivitatea scăzută şi salariile în creştere.