Strigătul unui inginer auto: Este inadmisibil ca după mai bine de cinci ani să avem salarii sub 1.000 de euro, deşi noi proiectăm maşini

Autor: Bogdan Alecu 21.08.2021

„Sunt mulţi ingineri care pleacă, fie în afară pe joburi similare, fie se convertesc de la ingineri clasici să devină programatori“, spune un executiv din industrie.

Un inginer cu experienţă câştigă sub 1.000 de euro lunar net, deşi a urmat o universitate precum Politehnica Bucureşti, participă la cursuri de formare şi proiectează componente pentru viitoare automobile, deşi în Vest inginerii pe funcţii similare au salarii de cel puţin 4-5 ori mai mari.

„Deja am început să caut joburi în Europa de Vest, în Franţa, Belgia, Germania. Este inadmisibil după ani şi ani de experienţă să nu avem un salariu de 1.000 de euro pe lună. Am călătorit în Vest, iar acolo multe dintre costuri sunt similare sau chiar mai mici decât în România, însă acolo există un sistem medical funcţional, există drumuri, condiţiile de trai sunt mult mai bune şi salariile îţi permit un nivel de trai decent“, a spus Cătălin P, un inginer în cadrul Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie al grupului francez Renault.

Salariul mediu în cadrul Renault Technologie Roumanie (RTR) este de 6.177 lei (1.260 de euro ) net la nivelul anului 2020, potrivit datelor ZF care iau în calcul cheltuielile salariale totale şi numărul salariaţilor. Un venit net de 1.260 de euro înseamnă că sunt ingineri care au salarii lunare de sub 1.000 de euro net, potrivit estimărilor ZF.

Reprezentanţii RTR nu au răspuns la solicitarea ZF privind existenţa unor salarii de sub 1.000 de euro net lunar în cadrul companiei.

Renault Technologie Roumanie a avut în 2020 cheltuieli salariale de 270 mil. lei, la un număr mediu de 2.139 de angajaţi, cu 86 mai puţini faţă de 2019, în timp ce cheltuiala salarială totală a crescut cu doar 3%, arată datele de la Registrul Comerţului.