ZF Investiţi în România! Adrian Pascu, Porsche: Continuăm să investim în electrificare - la Porsche Pipera vom avea cea mai puternică staţie de încărcare din România. Taycan reprezintă acum spre 10% din vânzările mărcii Porsche pe piaţa locală, potrivit datelor companiei

Autor: Bogdan Alecu 31.08.2021

Porsche Inter Auto, impor­tatorul mărcii Porsche pe piaţa lo­cală, mizează puternic pe electri­ficarea mărcii germane şi vrea să aibă cea mai puternică staţie de încărcare din zona Capitalei.

„Când s-a renunţat la motorul diesel trecerea s-a făcut de pe o zi pe alta şi nu am avut vreun recul în vânzări. Adaptarea clienţilor a fost foarte rapidă. Problema nu este trecerea, ci infrastructura. Pentru moment este greu să ai în garaj o singură maşină şi aceea să fie electrică. Acum cine cumpără un Taycan de cele mai multe ori mai are în garaj cel puţin încă un Porsche. Dar Taycan este utilizat şi ca maşină de zi cu zi, atât în oraş, cât şi pe drumuri lungi în Europa. Sunt tot mai multe staţii puternice. Spre exemplu, la showroomul Porsche din Bucureşti vom instala o staţie de 320 kW, cea mai puternică din România“, a spus Adrian Pascu, director executiv importator Porsche.

Taycan reprezintă acum spre 10% din vânzările mărcii Porsche pe piaţa locală, potrivit datelor companiei.

„Pentru Porsche discutăm despre o direcţie strategică. Acum avem în gamă primul model complet electric, Taycan, a urmat a doua versiune, Cross Turismo şi urmează şi alte modele electrice. Următorul, Macan, va fi tot unul pe platformă complet electrică. Vor urma şi alte modele. Să treci de la motoare pe benzină la cele electrice nu este greu“, a spus Adrian Pascu.

El a subliniat că în prezent nu există încă un plan pentru a renunţa complet la modelele sport cu motoare pe benzină precum 911.

„În ultimii ani am văzut o cerere tot mai ridicată pentru modelele ediţie limitată precum 911 GT3, GT3 RS sau pe gama 718 Boxter Spyder. Cu cât tot mai multe modele vor trece spre electric, interesul pentru astfel de ediţii speciale va creşte. Ferry Porsche spunea că ultima maşină pe benzină va fi una sport, deci cel mai probabil un 911 sau o versiune a sa“, a spus directorul mărcii Porsche.

La nivelul primelor patru luni ale acestui an, cele mai recente date furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), înmatriculările de maşini noi au crescut cu 60% la 501 unităţi, iar anul acesta sunt aşteptate cel puţin 3.600 de maşini electrice în România, aceasta valoare reprezentând volumul alocat programului Rabla Plus care subvenţionează fiecare automobil pe baterii cu 10.000 de euro. În plus, din septembrie încep livrările modelului Dacia Spring, iar din vara acestui an a intrat oficial în România şi Tesla. De partea cealaltă şi Porsche continuă extinderea gamei.

„Am lansat anul trecut Taycan, anul acesta Taycan Cross Turismo şi vor mai apărea şi alte versiuni. Urmează să livrăm primele modele Macan din noua generaţie, ultima generaţie cu motoare pe benzină, începând cu luna octombrie după care urmează noi motorizări“, a spus Adrian Pascu.