ZF Live. Angelina Cozma, Biotiful Brands: Sperăm să ajungem la afaceri de 1,5 milioane euro. Metodele de înfrumuseţare nontoxice sunt din ce în ce mai căutate pe piaţa locală

Autor: Iulia Apostoiu 30.08.2021

„Peste 5-7 ani frumuseţea va fi nontoxică sau deloc, aşa că îmi doresc să fac performanţă din asta şi să deschidem francize în cele mai mari oraşe din România, dar abia aştept să ieşim în afară.“

Angelina Cozma a deschis salonul de înfumuseţare nontoxică Biotiful acum 5 ani, când, spune ea, pe piaţa locală nu existau mai deloc produse profesionale nontoxice care să poată fi utilizate în saloane, acum această piaţă a crescut cu peste 70%.

Fondatoarea Biotiful Brands & Biotiful Atelier de frumuseţe a venit cu ideea din Republica Moldova şi a asistat la ce produse creează cercetătorii ruşi, dar şi din Europa. Înainte să-şi înceapă afacerea de înfrumuseţare nontoxică, ea a fost trainer şi a dezvoltat 890 de lash artists.

„Când am venit în România, venind de acasă cu un concept total diferit faţă de tot ceea ce înseamnă frumuseţe, mi-am dat seama că România este cu mulţi ani în urmă atunci când vorbim de serviciile de beauty şi de produsele de beauty“, a declarat Angelina Cozma în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Ea spune că în medie o femeie poate să-şi aplice pe corp pe zi peste 11.000 de substanţe toxice şi că până acum nu a existat o educaţie în ceea ce priveşte tipul de produse de înfrumuseţare de pe piaţă.

„Totul porneşte în primul rând de la produsele utilizate care sunt pline de substanţe toxice şi cancerigene; de asemenea creează extrem de multe dezechilibre hormonale pentru femei.“

Biotiful Brands & Biotiful Atelier se adresează oamenilor cu venituri medii şi peste medie. Un bon mediu este de 500 de ron şi poate include stilizarea sprâncenelor cu henna, o manichiură şi un vopsit simplu. Insă bonurile pentru vopist şi decolorat cu produse nontoxice pot ajunge şi la 1.200 de ron.

Cifra de afaceri din 2020 a fost de 800.000 de euro, iar anul acesta, Biotiful Brands & Biotiful Atelier speră să depăşească 1 milion şi jumătate de euro. Fondatoarea menţionează că următoarele locuri disponibile în salon sunt de abia la sfârşitul lunii Septembrie.

„În continuare suntem foarte activi pe afacerea pe care am început şi cumva este o afacere care funcţionează singură; este vorba despre brandurile din Rusia dedicate genelor şi sprâncenelor şi de asemenea am început să dezvoltăm produse digitale adică facem educaţie pentru femei.“

Angelina Cozma spune că ce i-a ajutat în timpul pandemiei, când în timp de lockdown saloanele de înfrumuseţare au fost închise a fost lansarea unui brand francez de skin care. De asemenea, pe lângă magazinul fizic din cadrul atelierului, ea deţine şi un magazin online.

„Lucrurile au explodat pur şi simplu, asta ne-a salvat foarte mult pentru că am ştiut să ne adresăm unui segment de piaţă care au cumva venituri stabile, indiferent de situaţia care a fost în ţară.“

Angelina Cozma vrea ca pe viitor să deschidă francize în oraşe precum Cluj, Timişoara, Iaşi sau Constanţa, unde brandurile profesionale non toxice sunt căutate, dar acum se pare că primul pas concret se va realiza în Braşov. Un salon cu o rata de vizite de peste 50 de femei zilnic poate să atingă o cifră de afacere anuală de 700.000 de euro.

Prima franciză deschisă are posibilitatea, în afară de a învăţa din tehnicile unui salon de înrumuseţare nontoxică, să devină şi sub distribuitor al brandului Biotiful. Brandurile distribuite din Italia şi Franţa sunt cotate la nivel mondial şi au fost printre primele branduri profesionale din lume în acest domeniu.

Angelina Cozma vrea să se extindă şi pe piaţa externă în ţări precum Dubai sau SUA, dar şi în metropolele europene.

„Peste 5-7 ani frumuseţea va fi nontoxică sau deloc aşa că îmi doresc să fac performanţă din asta şi să deschidem francize în cele mai mari oraşe din România dar abia aştept să ieşim în afară.“

Ea este de părere că femeile din Republica Moldova şi Rusia se îngrijesc mai mult de frumuseţea lor naturală, în timp ce în România, clientele se inspiră din platforme de social media, precum Pinterest.

„România, Occidentul ţin foarte mult de trenduri şi îşi creează nişte modele uşor cam false din mediul online şi din mediul public şi ţin neapărat să fie ca cineva.“