ZF Investiţi în România! Nicoleta Hriţcu, Cuptorul Moldovencei: Avem nevoie de o soluţie specializată de livrare pentru produse de cofetărie. Încercăm să găsim o soluţie comună

Autor: Alex Ciutacu 13.10.2021

Afacerile Cuptorului Moldovencei s-au ridicat la 1,66 mil. euro în 2020, iar ţinta pentru 2021 este de 2 mil. euro.

Vânzările online sunt strâns legate de suportul logistic, iar ope­ratorii de cofetării au nevoie de soluţii specializate de transport cu frig pentru a se dezvolta pe acest canal, a explicat Nicoleta Hriţcu, fon­datoare a brandurilor Cuptorul Moldo­vencei şi Glazurai, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Sunt multe firme de curierat acum, doar că majoritatea lucrează cu acel transport cu bicicleta sau cu trotinete electrice, acestea nu sunt foarte sigure şi marfa are de suferit. La prăjituri nu ne permitem acest lucru pentru că au şi decor şi nu se pretează acest tip de transport. E nevoie de maşină şi e nevoie de maşină cu frig, ca la medicamente“. 

Ea a subliniat că o soluţie ar putea veni chiar din partea compa­niilor care operează cofetării sau laboratoare de prăjituri şi dulciuri, întrucât acestea ar putea veni cu o soluţie comună. 

„Este un aspect pe care îl dis­cutăm, s-ar putea să găsim o soluţie comună cu toţi operatorii pe partea de cofetărie din Iaşi, vom vedea.

„A devenit o cerere foarte pertinentă la nivel de piaţă, comportamentul consumatorului s-a schimbat şi acum doreşte livrare la el acasă“. 

La nivelul pieţei locale a apărut deja o platformă online de comerţ doar de prăjituri, explică antreprenoarea, iar această platformă ar putea reprezenta un tip de soluţie. 

„Şi urmează să mai apară şi altele. Soluţia de care spuneam, alianţa cu alte cofetării şi să avem flotă comună de transport, este propunerea noastră“. 

Grupul Cuptorul Moldovencei a apărut în urmă cu opt ani în Iaşi, iar astăzi reprezintă o reţea formată din 7 locaţii Cuptorul Moldovencei, cu două laboratoare de producţie, respectiv o locaţie Glazurai cu laborator propriu. 

„Vrem să mai deschidem două locaţii până la sfârşitul anului doar că nu mai deschidem locaţii doar pentru că vrem noi să le facem. Avem nişte zone pe care ni le dorim foarte tare, aglomerate, cu spaţii comerciale puţine, şi aşteptăm. Când va apărea spaţiul potrivit suntem pregătiţi să îl luîm şi să deschidem un punct acolo“.

Antreprenoarea a mizat pe proximitate, iar cele două locaţii noi vor fi în două cartiere diferite, completând un plan prin care Cuptorul Moldovencei vizează un punct de desfacere în fiecare cartier important din Iaşi. 

„Ne dorim foarte tare şi să ajungem în oraşele mari, precum Cluj, Timişoara şi chiar Bucureştiul, pentru că este o putere de cumpărare mai mare, o densitate mai mare, vedem cum cresc afacerile acolo, dar am preferat mai întâi să ne concentrăm pe piaţa din Iaşi. (...) Lucrăm la strategii, ne optimizăm costurile, eficientizăm procesele să fim competitivi şi umrează să abordăm şi alte oraşe“. 

Concomitent, compania pregăteşte o facilitate de producţie nouă, care ar putea însemna investiţii de circa 300.000 de euro – împreună cu cele două locaţii noi. 

„Laboratorul va avea 600 mp, l-am găsit, acum se discută pe partea de buget petnru că au venit aceste scumpiri drastrice pe partea de materiale de construcţii. Mai aranjăm puţin cifrele, se semnează contractul şi până la finalul anului vrem să facem Crăciunul în laboratorul nou“. 

Grupul va lansa şi un brand nou odată cu noul laborator, în contextul în care vrea să intre cu câteva produse în retail. Noua facilitate de producţie va fi de trei ori mai mare decât capacităţile actuale. 

„Suntem pregătiţi să creăm cel puţin două linii de produse de patiserie care să aibă valabilitate o lună-două luni, din ingrediente naturale, cu care să putem intra pe partea de b2b. Nu m-aş duce direct pe hypermarket, o luăm uşor cu Iaşi, băcănii, magazine de cartier cu un anumit standard, pentru că ne adresăm clienţilor cu venituri medii şi mari“. 

Una dintre provocările cu care se confruntă compania este cea a costurilor de operare în creştere, o problemă larg răspândită în economie. În cazul Cuptorul Moldovencei, unele costuri au crescut chiar şi cu 30% anul acesta. 

„Toate materiile prime pe care le folosim în laborator au crescut între 5% şi 30%. (...) Cartoane, ambalaje, cutii, au crescut foarte tare preţurile, cu 25-30%. Am avut noroc că am achiziţionat cantităţi foarte mari şi mai avem stocuri, sperăm să se mai echilibreze preţurile în piaţă. Va trebui şi noi să achiziţionăm la acest preţ pentru că se vor lichida stocurile de ambalaje şi la noi“.

Cuptorul Moldovencei a înregistrat afaceri de 1,66 milioane de euro în 2020, iar în 2021 estimează că va atinge pragul de 2 milioane de euro. Echipa companiei a ajuns la un număr de 80 de angajaţi, iar cu noul laborator şi cele două locaţii noi se va îndrepta de spre 100 de oameni.