Cele mai mari 10 malluri din Bucureşti au adunat pierderi de 214 mil. lei, la afaceri de 873 mil. lei în 2020

Autor: Alina-Elena Vasiliu 30.08.2021

Cele zece companii care administrează cele mai mari centre comerciale din Bucureşti, desfăşurate pe o suprafaţă totală de peste 740.000 mp, au tras linie în 2020 la pierderi care cumulează 214 mil. lei. Anul anterior, 2019, le adusese aceloraşi proiecte un profit total de aproape 40 mil. lei, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, aferente companiilor prin care este operat fiecare proiect.

Aceleaşi malluri au încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri cumulată de 873 mil. lei, în scădere cu 23% faţă de anul anterior. Datele includ zece companii şi 11 centre comerciale, prin firma Bucureşti Mall Development & Management fiind operate atât Bucureşti Mall, cât şi Plaza România, ale aceluiaşi dezvoltator - Anchor Grup.

Deşi şi-a redus cifra de afaceri cu 31% în 2020, până la 160,7 mil. lei, Băneasa Developments, compania care ad­mi­nistrează mallul Băneasa Shopping City din zona de nord a Capitalei, rămâne lider în rândul centrelor comer­cia­le din Bucureşti.

AFI Cotroceni şi Mega Mall se cla­sea­ză pe următoarele poziţii, cu afaceri de peste 100 mil. lei fie­care. La egalitate sunt mallurile Park Lake şi Sun Plaza, care au raportat câte 84 mil. lei cifră de afaceri pentru 2020.