Afaceri de la zero. Adrian Stoican a dus magazinul Office Vision din Braşov la afaceri de 200.000 de euro pe an din vânzarea de produse de papetărie şi jucării. „În pandemie au început să se cumpere jucăriile antistres pentru copii şi tineri, am vândut câteva mii de jocuri de societate, de jucat în casă.“

Autor: Georgiana Mihalache 31.08.2021

Office Vision, firma pornită de antreprenorul Adrian Stoican împreună cu soţia sa în urmă cu 20 de ani, a început ca un mod de a plă­ti o parte din cheltuielile cu facultatea ale celor doi antreprenori. În prezent, maga­zinul fizic din centrul Braşovului şi site-ul officevision.ro generează afaceri de 200.000 euro anual şi portofoliul cuprinde 10.000 de produse de papetărie, birotică şi jucării.

„Ideea a venit din timpul studenţiei. Eu şi soţia mea făceam facultatea în Bucureşti, aduceam cărţi de acolo, le vindeam în Braşov şi era un mod de finanţare a facultăţii. În anul 2000 am deschis un magazin în centrul Braşovului, Librăria Amfiteatru se numeşte acum“, a povestit antreprenorul Adrian Stoican.

Următorii cinci ani - perioada 2000-2005 - au fost pentru dezvoltare, nu­mă­­rul magazinelor crescând cu încă cinci tot în Braşov. Criza din 2010 a dus însă la închi­derea acestor puncte de lucru.

În plus, nevoile şi cerinţele consuma­to­rilor s-au schimbat, influenţate de noile teh­no­logii care au început să devină din ce în ce mai prezente în viaţa noastră, astfel că şi portofoliul Office Vision s-a adaptat.

„Am trecut pe papetărie, pe jucării, căr­ţile nu au mai mers, acum vindem puţine, mai mult pentru copii. Avem multe pro­duse, cele mai multe sunt de birotică, avem în această categorie mai multe produse decât într-o farmacie. La un moment dat aveam undeva la 10.000 de articole pe stoc“, a mai spus Adrian Stoican.

În 2017, antreprenorul a început să colaboreze cu platforma eMag pentru a lista produsele şi a crea un nou canal de vân­zare, iar în pandemie au explodat vân­ză­rile, mai ales că oamenii au avut nevoie de produse pentru birou sau pentru copii, în perioada de lockdown.

Această criză sanitară şi restricţiile de cir­culaţie au dus la trecerea businessului cu pro­duse de papetărie spre zona online, acolo unde s-au mutat vânzările în perioada pandemiei.

„Cei de la Banca Transilvania ne-au fă­cut propunerea de a avea un site şi atunci am făcut această trecere. În perioada pan­de­miei, în februarie-martie 2020, când ma­ga­zinele s-au închis, noi aveam multe pro­du­se publicate. Anul trecut ne-am dat sea­ma că viitorul este online, am văzut ce im­pact are, iar când a venit propunerea celor de la BT a picat la fix. Am învăţat multe şi am reuşit să creăm acest site“, a mai spus Adrian Stoican.

Antreprenorul menţionează că în acea perioadă a avut de lucru mai mult decât înainte de criza sanitară.

Produsele Office Vision vin atât de pe pia­ţa locală, cât şi din China, însă por­tofoliul este ales de antreprenor pentru a se diferenţia în piaţă. În Librăria Amfiteatru din Braşov, numele magazi­nului fizic, ajung atât turişti, cât şi locuitorii Braşovului, fiind printre cele mai vechi librării din oraş.

„Avem câteva sezoane pe an de vânzări, în perioada februarie-martie se vând produsele de primăvară, ziua femeii, mărţişor. Apoi vine sezonul de vară, cu multe jucării şi accesorii, în toamnă cu tot ce e legat de şcoală, iar decembrie este luna cadourilor. Acum, de când lucrăm cu eMag, luna noiembrie este foarte plină“, a mai spus fondatorul Office Vision.

Pentru a putea face faţă comenzilor, în pandemie antreprenorul a mai angajat două persoane şi a creat un spaţiu nou pentru depozitare, un stoc mai mare de produse, astfel reuşind să se adapteze cererii.

„În pandemie au început să se cumpere jucăriile antistres pentru copii şi tineri, figurine, jucării pop-it, au explodat, nici nu ne aşteptam. În martie anul trecut, până în mai, am vândut câteva mii de jocuri de societate, de jucat în casă, ceea ce noi vindeam foarte rar“, a mai spus Adrian Stoican.

Deşi spune că la început, în business, i-a fost greu, mai ales în perioada crizei financiare de acum mai bine de un deceniu, antreprenorul nu ar lăsa lumea businessului şi are în continuare planuri de dezvoltare.

„Vrem să mărim portofoliul de produse, să îl diversificăm şi să mergem în paralel cu cele două platforme pentru că se completează una pe alta. Vrem să rămânem un reper în Braşov, suntem printre cele mai vechi librării din Braşov. Noi lucrăm cât se poate de bine, într-un colectiv cât mai mic şi mai prietenos“, a concluzionat Adrian Stoican.

Produsele Office Vision vin atât de pe piaţa locală, cât şi din China, însă portofoliul este ales de antreprenor pentru a se diferenţia în piaţă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.