ING Bank permite plăţile interbancare prin serviciul AliasPay, cu transferul de bani prin intermediul numărului de telefon

Autor: Roxana Rosu 02.09.2021

ING Bank lansează plăţile interbancare prin AliasPay, prin care clienţii persoane fizice care deţin un cont curent la ING pot transfera bani către clienţii băncilor care utilizează la rândul lor serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor.

AliasPay a fost dezvoltat de către TRANSFOND şi a fost lansat în luna martie 2021, iar în prezent alte două bănci din România oferă acest serviciu, respectiv Banca Transilvania şi CEC Bank.

„Una dintre cele mai apreciate funcţionalităţi din Home’Bank este plata către un prieten prin numărul de telefon. Opţiunea de a extinde acest serviciu dincolo de portofoliul de clienţi ING este nu doar o oportunitate pentru noi, ci şi pentru industria bancară, de a oferi servicii mai digitale, mai rapide şi mai sigure. Plăţile interbancare prin numărul de telefon vor deveni în curând o normalitate, având în vedere cât de mult uşurează experienţa unui transfer bancar şi cât de bine sunt primite în rândul utilizatorilor de mobile banking. Şi ne bucurăm să îi avem alături ca parteneri pe TRANSFOND în acest demers, o instituţie care depune eforturi împreună cu noi pentru digitalizarea serviciilor financiare din România.”, a declarat Alina Iacomi, Tribe Lead Digital ING Bank România.

Primirea banilor prin AliasPay presupune asocierea numărului de telefon cu un IBAN. Cei care doresc activarea acestui serviciu îşi vor da acordul direct din Home’Bank pentru înrolarea numărului de telefon şi, implicit, a IBAN-ului asociat în AliasPay. Clienţilor ING li se va asocia automat numărul de telefon celui mai vechi IBAN din portofoliul lor. Odată activat, aceştia pot primi la rândul lor bani de la clienţii băncilor care folosesc acest serviciu.