Simina Niculiţă, Colliers: Parcurile de retail sunt noua vedetă a pieţei de retail. Investitorii oportunişti şi cu portofolii mai mici ar putea considera că este momentul să se extindă, având în vedere dezvoltarea unor oraşe regionale, zone pe care nu le-au vizat pentru extindere şi unde cererea de parcuri comerciale este acum foarte atractivă

Autor: Bogdan Alecu 06.09.2021

Piaţa de retail a înregistrat livrări limitate în primul semestru din 2021, întrucât contextul pandemiei a declanşat întârzieri în procesul de construcţie. De asemenea, preţurile materialelor de construcţii au crescut vertiginos în ultimele şase luni, ceea ce a dus la o încetinire a dezvoltărilor de retail planificate, câteva proiecte de dimensiuni medii şi mari urmând să fie deschise pe parcursul a următoarelor câteva trimestre. În ansamblu, din cei circa 121.000 de metri pătraţi de noi scheme de retail aflate în construcţie, 62% sunt structuri mici, în principal parcuri de retail, potrivit raportului de piaţă Colliers pentru primul semestru din 2021. Pe o piaţă dominată în prezent de reminiscenţele de după COVID-19, parcurile de retail au devenit mai atragătoare, cu magazine de mari dimensiuni favorabile distanţării sociale, facilităţi de parcare şi de tip drive-through, ceea ce le conferă un avantaj în contextul noilor obiceiuri de consum.