Mai puţin plastic? Vânzările de alimente şi băuturi ambalate în sticlă sau a celor disponibile la doză cresc de trei şi respectiv două ori mai repede decât a celor la sticlă de plastic

Autor: Cristina Roşca 07.09.2021

Românii au apetit mai redus pentru alimente şi băuturi ambalate în plastic faţă de cele în sticlă sau carton, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Mai exact, vânzările de produse disponibile la sticlă de plastic au crescut cu 6,4% în primul semestru din 2021 faţă de perioada similară a anului trecut. Spre comparaţie, vânzările bunurilor la sticlă de sticlă postează un plus de aproape 22%, iar avansul pentru produsele la doză e de 13,4%.

„În termeni de ambalare, dinamica sticlei sau a altor ambalaje diferite de cele de plastic confirmă trendul de sustenabilitate şi de protecţie a mediului, trend observat adeseori şi în campaniile multor produse sau branduri. Sticla înregistrează creşteri în special pentru categoriile de băuturi, lactate şi legume conservate“, spun analiştii RetailZoom.

Declinul ambalajelor de plastic (inclusiv PET) în preferinţele românilor, lucru ce se vede la nivel de dinamică în S1 2021 versus 2020, este adus în mare parte de către categorii precum paste făinoase, margarină, floricele de porumb sau cereale şi musli pentru mic-dejun, conform aceleiaşi surse.