ANALIZĂ ZF. Un român bea 18 litri de sucuri pe lună. În pandemie piaţa a scăzut cu 1,7% în volum, dar cu 8,8% în valoare, semn că oamenii au cumpărat produse mai ieftine. Gigantul Coca-Cola deţine trei branduri – Coca-Cola, Fanta şi Sprite – în top cinci cele mai vândute mărci în volum pe segmentul de sucuri cu bule

Autor: Cristina Roşca 09.09.2021

Celelalte două nume sunt Pepsi (PepsiCo) şi Frutti Fresh (Eurpopean Food), pe locurile 3 şi 4 Pe piaţa de sucuri fără bule, lupta pentru supremaţie e mult mai strânsă şi se dă la vârf între Cappy (Coca-Cola), Tymbark (Maspex), Giusto (Romaqua), Prigat (PepsiCo) şi Granini (Eckes-Granini Group).

Românii au cumpărat anul trecut 4,1 miliarde de litri de băuturi răcoritoare, pe care au plătit 11 mld. lei, piaţa fiind în scădere în pandemie atât în volum (1,7%), cât şi în valoare (8,8%), potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Astfel, un român bea în medie 18 litri de sucuri pe lună, conform calculelor facute de ZF.

Declinul de cinci ori mai mare în valoare ca în volum indică faptul că anul trecut, marcat de criza sanitară, consumatorii s-au orientat către produse mai ieftine. Acest lucru poate fi explicat prin două tendinţe. Pe de-o parte, închiderea HoReCa a mutat consumul acasă, iar acest lucru înseamnă că achiziţiile s-au făcut din retail unde preţurile sunt mai mici, iar ambalajele mai mari. Pe de altă parte, unii români au avut probleme financiare în 2020 după ce şi-au pierdut locul de muncă sau după ce le-au fost reduse salariile. Astfel, e posibil ca ei să se fi reorientat către produse cu preţuri mai mici, acesta fiind un trend specific perioadelor de criză economică.