ANALIZĂ ZF. Online-ul a ajuns să mănânce peste 5% din comerţul alimentar european în pandemie. În România cota de piaţă a acestui canal e abia la 1%, dar creşte. În timp ce supermarketurile au rămas stabile, hipermarketurile şi alte concepte de magazine au pierdut teren şi cotă de piaţă în 2020 versus 2019

Autor: Cristina Roşca 09.09.2021

Comerţul online de bunuri de larg consum e câştigătorul clar al pandemiei, singurul alt format care a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă în Europa fiind cel de discount.

Online-ul a ajuns să mănânce în pandemie peste 5% din comerţul alimentar european, după ce şi-a majorat cota de piaţă cu 1,5 puncte procentuale faţă de nivelul din 2019, arată o analiză a companiei de consul­tanţă şi analiză McKinsey. Spre comparaţie, în anul de dinaintea izbucnirii pandemiei, cota de piaţă a acestui canal era de 3,7%.

În România, online-ul e abia la 1% din tot comerţul de articole de larg consum, conform celor mai recente date ZF, dar vânzările virtuale de bunuri FMCG cresc rapid odată cu apetitul românilor pentru acest tip de retail. Estimările companiilor din piaţa locală vorbeau de o cotă de piaţă de 4% abia în 2025, semn că România va rămâne în continuare în urma Europei în ceea ce priveşte acest tip de comerţ.